تاریخ انتشار: چهارشنبه, 14 بهمن 1394 ساعت 12:20

انجیلی که ترکیه پنهان کرده است +تصاویر

واتیکان، مشاهده و بررسی نسخه ای از انجیل را خواستار شد که دولت ترکیه آن را پنهان کرده است و در آن نویدِ ظهور حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام را داده بود.

شبکه العالم:این نسخه از انجیل که گفته می شود انجیل "برنابا" است، 14 میلیون لیره استرلینگ ارزش گذاری شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که پاپ بندیکت شانزدهم، خواهان مشاهده و بررسی این نسخه از انجیل شده است که بیش از 1500 سال قدمت دارد و دولت ترکیه، در تمام سال های گذشته آن را مخفی کرده بود.

انجیلی که ترکیه پنهان کرده است+تصاویر

این نسخه از انجیل، خطی و طلاکاری شده است که به زبان حضرت مسیح (ع) "آرامی" ، نوشته شده و گفته می شود حاوی نخستین آموزه های حضرت عیسی (ع) است و نوید ظهور حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام را داده است.

این انجیل که برگه های آن از پوست حیوانات است، در سال 2000، همزمان با عملیات مبارزه با قاچاق، توسط پلیس ترکیه کشف و شناسایی شد.

انجیلی که ترکیه پنهان کرده است+تصاویر

به نوشتۀ روزنامه انگلیسی دیلی میل، دولت ترکیه، این انجیل را تا سال 2010 نزد خود نگه داشت آن گاه آن را به موزه آنتروپولوژی آنکارا تحویل داد. این انجیل، به زودی و پس از عملیات ترمیمی، در معرض دید عمومی قرار داده خواهد شد.

آرتوگرول گونای وزیر فرهنگ و گردشگری سابق ترکیه گفت: امکان دارد که این نسخه از انجیل، نسخۀ اصلی باشد که کلیسای مسیحی، آن را به سبب تشابه شدید به آموزه های مسلمانان در خصوص حضرت مسیح (ع) پنهان کرده بود.

انجیلی که ترکیه پنهان کرده است+تصاویر

وی افزود: واتیکان، رسماً برای دیدنِ این کتاب مقدس درخواست داد، زیرا برخی باورها بر آن است که این نسخه از انجیل می تواند مکمل نسخه های چهارگانۀ مرقس، متی، لوقا و یوحنا باشد.

در این انجیل، همانند باورِ مسلمانان، حضرت عیسی (ع) انسان دانسته شده است، نه خدا. این انجیل همچنین باور تثلیث و به صلیب کشیدن حضرت مسیح را نمی پذیرد و فاش می کند که حضرت عیسی، ظهور حضرت محمد (ص) خاتم الانبیاء را پیش بینی کرده بود.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

3606 نمایش

نظر دادن