تاریخ انتشار: چهارشنبه, 14 بهمن 1394 ساعت 09:25

بازتاب سخنان هاشمی در رسانه‌های عربی

روزنامه سعودی «الحیات» با اشاره به اظهارت هاشمی در سرمقاله دیروز خود تیتر زد «هاشمی به [آیت‌الله] خامنه‌ای جسارت کرد.»

جوان نوشت:

الحيات در ادامه نوشت: حمله شديد هاشمي به جهات رسمي و دولتي ايران در حالي صورت گرفت كه آيت‌الله خامنه‌اي بارها ديگران را از تبعات منفي سخنان مشابه سخنان هاشمي برحذر داشت چراكه با اصول انقلاب اسلامي در تعارض است و بر اخلاق جامعه ايراني تأثير منفي خواهد گذاشت.

 روزنامه الكترونيكي «رأي اليوم» هم در اين ارتباط نوشت: هاشمي در سالروز بازگشت امام خميني(ره) حمله شديدي به اصولگرايان كرد و خطاب به آنها گفت: اگر امام خميني(ره)، نهضت وي و اراده عمومي مردم نبود، هيچ كدام از اصولگرايان نيز نبودند. هديه بدي به بيت امام(ره) در زماني كه بايد همه به هم تبريك بگوييم دادند.

 شبكه خبري «العربيه» نيز در وب سايت خود اين چنين تيتر زد: «هاشمي به نظام ايران هشدار داد.»

 اين رسانه وابسته به خاندان آل‌سعود در ادامه آورده است: هاشمي‌رفسنجاني در سالروز بازگشت امام خميني(ره) از تبعيدگاهش به تهران مسئله ردصلاحيت سیدحسن خميني از سوي شوراي نگهبان قانون اساسي را مورد انتقاد قرار داد.

«الجزيره»، شبكه خبري وابسته به كشور قطر در اين ارتباط گزارش داد: هاشمي طي اظهاراتي از عملكرد احراز صلاحيت‌ها انتقاد كرد.  الجزيره تأكيد كرد: از آنجا كه برخي چهره‌هاي حامي اصلاح‌طلبان ردصلاحيت يا صلاحيتشان احراز نشد، مي‌توان گفت اين شكستي براي هاشمي محسوب مي‌شود.


http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

998 نمایش

نظر دادن