تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 مرداد 1395 ساعت 15:55

دلایل کاهش تعداد شهدای ایرانی در ماه های اخیر/ آیا حضور ایران در "محور مقاومت" کمرنگ شده است؟

رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح گفت: موفقیت هایی که جبهه مقاومت در طی ماه های اخیر کسب کرده است با تکیه بر تجربه و شناخت برنامه های دشمن بوده است روندی که سبب شده میزان تلفات نیروهای مقاومت کاهش پیدا کند.
اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفتگو با خبرگزاری میزان درباره انتشار برخی از اخبار در رسانه های عربی پیرامون اینکه حمایت ایران از محور مقاومت کاهش پیدا کرده است و شاهد این موضوع کم شدن تعداد شهدای ایران درسه ماه اخیر است، اظهار کرد: به خوبی شاهد هستیم که موقعی که تعداد و آمار شهدا در محور مقاومت افزایش پیدا می کند رسانه های عربی و غربی بر روی این موضوع مانور می دهند که ایران شکستهای سنگینی را متحمل شده است حال با توجه به کاهش شهدا نیز بهانه دیگری به دستشان افتاده و این موضوع را به کاهش حمایت کشورمان از محور مقاومت ارتباط می دهند موضوعی که قطع به یقین صحت ندارد و جمهوری اسلامی ایران بر مواضع خود به مانند گذشته استوار است.

فرمانده پیشین لشکر 27 محمد رسول الله سپاه افزود: همه اقداماتی که از سوی رسانه های معاند با  جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات کشورمان در محور مقاومت صورت می گیرد ناشی از شیطنت این رسانه هاست و هیچ خیرخواهی در پس آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تصریح کرد: قطعا موقعی که یک نیروی رزمنده و جمعی در جایی مستقر می شوند در روزهای اول شناخت کافی از آن منطقه ندارند از این رو میزان آسیب پذیری آنهادر ابتدای شروع کار بالا است اما موقعی که به آن منطقه آشنایی پیدا می کنند و می دانند که دشمن در کجا مستقر است بدون شک این روند سبب کسب تجربه بیشتر و تلفات کمتر خواهد شد روندی که امروز درکشورهای سوریه و عراق در مقابله با داعش وجود دارد.

کوثری خاطر نشان کرد: موفقیت هایی که جبهه مقاومت در طی ماه های اخیر کسب کرده است با تکیه بر تجربه و شناخت برنامه های دشمن بوده است روندی که سبب شده میزان تلفات نیروهای مقاومت کاهش پیدا کند.

علی اصغری//

وی با اشاره به اینکه پیروزی های رزمندگان مقاومت سبب شده تا داعشی ها و در اصل استکبار جهانی با شکست سنگینی مواجه شوند، اظهار کرد: استمرار پیروزی های محور مقاومت سبب شده تا بسیاری از اعضای نیروهای داعش و النصره متوجه شوند که این جنگ هیچ اثری برایشان ندارد و آنها به اهدافی که می خواهند نمی رسند و نخواهند رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تاکید کرد: گروه های تروریستی در ابتدای حضور خود در سوریه و عراق در صدد بودند تا در یک اقدام ضربتی کار را یکسره کنند ولی متوجه شدند که محور مقاومت در این مراکز نه تنها بسیار قوی است بلکه از آنها تلفات هم  می گیرد از این رو در شرایط فعلی فعالیت خود را در محور مقاومت بسیار سخت می دانند.

علی اصغری//

جانشین اسبق قرارگاه ثار الله تهران تصریح کرد: اگر گروهک تروریستی داعش همین رویه را در سوریه و عراق ادامه پیدا کند بدون شک تلفات آنها افزایش می یابد و محور مقاومت به پیروزیهای قابل توجهی دست پیدا خواهد کرد.
1531 نمایش

نظر دادن