تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 مرداد 1395 ساعت 08:06

سخنگوی دولت: دیدید با «فریدون» چه کردند؟

سخنگوی دولت با انتقاد از اقدامات غیراخلاقی برخی رسانه ها علیه دولت گفت: فقط حسین فریدون مشمول عنایات برخی منتقدین نیست بلکه همه ما در دولت مشمول این عنایات هستیم. وی ادامه داد: قبلا هم دستیار ویژه رییس جمهوری به خاطر تحصیلات چند روزی در منظر نبود و دیدید که چه داستانی به پا شد اما بعد مشخص شد که نادرست است.

خبرگزاری ایرنا: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری با نمایندگان رسانه های مختلف این مطلب را در پاسخ به سوالی مبنی بر این که هجمه و اتهام زنی به دستیار ویژه رییس جمهوری به شکل های مختلف ادامه دارد، آیا دولت در این زمینه پاسخ نخواهد داد گفت: فقط آقای حسین فریدون مشمول عنایات برخی منتقدین نیستند بلکه همه ما در دولت مشمول این عنایات هستیم.

نوبخت اظهار داشت: آن بخش از انتقادات منصفانه که رسانه ها انجام می دهند حقشان است و ما موظفیم اگر اشکالی وجود دارد خودمان را اصلاح کنیم و نسبت به وجود اشکال عذرخواه باشم.

سخنگوی دولت به برخی تهمت ها اشاره کرد و افزود: یک رسانه اقدام به این کار کرده بود، به دلیل اینکه این اقدام تشویش اذهان عمومی و تکرار شده بود، بلافاصله پاسخ آن را دادم و به قوه قضاییه شکایت کردم.

نوبخت گفت: ما روح ماجراجویی و دعوا نداریم، هر جا اشتباهی باشد خودمان را اصلاح می کنیم.

وی اضافه کرد: عمده مباحثی که این روزها در مورد آقای فریدون مطرح می شود بحث ادامه تحصیل وی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیانیه و گزارش مشروحی در این زمینه ارایه کرد. تمامی مسایل دیگر هم که گمانه زنی می شود و همه را هم می توانند به هم ارتباط دهند، مراجع نظارتی، قضایی و امنیتی کنترل می کنند و هر چه نتیجه آن باشد ما تابع هستیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: قبلا هم دستیار ویژه رییس جمهوری به خاطر تحصیلات چند روزی در منظر نبود و دیدید که چه داستانی به پا شد اما بعد مشخص شد که نادرست است.

نوبخت با تاکید بر این که باید منصفانه عمل کنیم، یادآور شد: تشویش اذهان عمومی و نکات منفی زودتر از دفاع و مباحث مثبت در ذهن می نشیند، نباید کاری کنیم، مطلبی بگوییم که بر کسی لکه ای را بچسبانیم، قطعا بسیاری از افراد که از این موارد مطلع می شوند از کذب بودن آن اطلاع نمی یابند.

وی تصریح کرد: اینگونه اقدامات غیر اخلاقی است، ما معتقدیم که باید آموزه های اسلامی را رعایت کنیم، در حالی که این موارد با آموزهای اسلام فاصله دارد، اینها آن فرهنگ اسلامی است که ما انتظار داریم به ویژه از رسانه هایی که از ما مباحث ارزشی و اخلاقی مطالبه گری دارند، خودشان یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ کبر مقتا عند الله ان تقولوا ما لا تفعلون.

سخنگوی دولت همچنین درباره مصوبات دولت در سفرهای استانی گفت: رییس جمهوری نسبت به تعهدات دولت قبل خود را مسئول می داند.

498 نمایش

نظر دادن