تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 خرداد 1395 ساعت 02:34

عذرخواهی رسمی دولت بابت فیش های نجومی/ بانک ها و بیمه ها در صف اول اتهام

ماجرای فیش‌های نجومی مدیران همچنان ادامه دارد و دقایقی پیش سخنگوی دولت در یک برنامه تلویزیونی رسما بابت این اتفاق از مردم عذرخواهی کرد.

پس از دستور امروز رئیس جمهور به معاون اول رئیس جمهور درباره فیش‌های حقوقی نجومی این بار سخنگوی دولت در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد تا در این مورد توضیحات و اخباری را اعلام کند.

امروز (یکشنبه) اعلام شده بود که رئیس‌جمهور طی دستوری از معاون اول خود خواست تا در اسرع وقت همه موارد تخلف و هرگونه سوءاستفاده در خصوص حقوق و پاداش‌های پرداختی به مدیران در دستگاه های اجرایی را شناسایی کرده، و وجوهی که به ناحق پرداخت شده به بیت‌المال مسترد و مدیران متخلف عزل شوند. مشروح این دستور را در اینجا بخوانید.

ساعاتی پس از این دستور، محمد باقر نوبخت هم در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه دو سیما حاضر شد و خبر داد که جدای از دستور رسانه‌ای شده رئیس جمهور، امروز معاون اول رئیس جهمور گزارشی را در این مورد در هیات دولت ارائه کرده و از سوی دیگر همه وزرا هم موظف به بررسی این موضوع شده‌اند.

نوبخت سپس تصریح کرد: دولت خودش را موظف به پاسخگویی می‌داند و هر سه‌شنبه بنده موظف به پاسخگویی درباره مسائل مختلف هستم. درباره فیش‌های نجومی دولت اصلا اجازه نمی‌دهد این چنین حقوق‌ها و پاداش‌هایی هرچند با مجوز پرداخت شود.

سخنگوی دولت سپس به قانونی که همه دستگاه‌ها درباره پرداخت حقوق کارکنانشان باید از آن تبعیت کنند اشاره کرد و متذکر شد که درباره بانک‌ها و بیمه‌ها وضعیت این طور نیست و این نهادها از قانون خودشان تبعیت می‌کنند. وی این سخن را در اصرار مجری تلویزیون بیان کرد که از او پرسیده بود در مورد فیش‌های نجومی کدام دستگاه‌ها بیشتر مدنظر هستند و از آن قانون مدنظر تبعیت نمی‌کنند؟

در عین حال نوبخت تصریح کرد: اولین مدافع حقوق کارمندان دولتی، خود دولت است.

اما نوبخت در پاسخ به اینکه آیا تغییر مدیریتی هم در دولت اتفاق خواهد افتاد، وی تلویحا این موضوع را تایید کرد و گفت: ما به هیچ وجه چشم نمی‌پوشیم. مدیران دولتی باید با همه سختی‌ها کار کنند و در معرض پاسخگویی باشند. این ظلم به دولت است که پرداخت‌هایی داشته باشند که دولت را زیر سوال ببرد.

سخنگوی دولت در پایان این برنامه گفت: ما از مردم عذرخواهی می‌کنیم و امیدوارم با اصلاح قانون به کمک مجلس این مساله را حل کنیم.

1146 نمایش

نظر دادن