تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 خرداد 1395 ساعت 18:45

آیت‌ الله‌ نوری همدانی: حج بی‌ عزت واجب نیست

عزت و کرامت انسان بسیار بالاست و ما می‌خواهیم عزت خود را حفظ کنیم بنابراین مراسم حج در پرتو عدم وجود امنیت و عزت، واجب نیست.

این مرجع تقلید در دیدار جمعی از علما و روحانیون، سیاستمداران، روسای دانشگاه و مدیران مراکز اسلامی بلوچستان پاکستان بر لزوم شناسایی دشمن تأکید کرد و گفت: دشمنان قرن‌هاست درصدد زیر سلطه بردن کشورهای اسلامی هستند تا بر سیاست، فرهنگ و اقتصاد مسلمانان مسلط شوند. پس از مشاهده تأسیس نظام مقتدر اسلامی در ایران نیز برای خاموشی چراغ آن تلاش می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله نوری‌همدانی، وی با اشاره به عملی شدن این توطئه و تسلط بر کشورهای اسلامی افزود: بنده قبل و بعد از انقلاب به پاکستان سفر کرده و به این نتیجه رسیدم که این کشور زیر سیطره استبکار قرار دارد. پاکستان ارتباط عمیقی با عربستان دارد و عربستان هم نوکر آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به جنایت‌های عربستان در یمن و بحرین تصریح کرد: دولت پاکستان به درخواست عربستان برای مشارکت در حمله به یمن پاسخ مثبت داد و اگر مخالفت مجلس نبود این کشور در کشتار مردم یمن مشارکت می‌کرد. متاسفانه نواز شریف و پرویز مشرف سرسپرده آمریکا و عربستان هستند و نسبت به کوبیدن پاکستان از سوی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا سکوت اختیار کرده‌اند.

این مرجع تقلید از وحدت به عنوان عامل درمان مشکلات جهان اسلام یاد کرد و ادامه داد: دولت در قبال کشتار شیعیان پاکستان هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد. علمای پاکستان باید قیام و جنبش به راه بیندازند تا این کشور درست شود. استکبار جهانی متشکل از انگلستان، آمریکا، آلمان، فرانسه و رژیم صهیونیستی متحد هستند و ما نیز باید به وحدت برسیم.

آیت‌الله نوری همدانی، کشورهای عربستان، قطر، امارات و کویت را زیر سیطره آمریکا و صهیونیست‌ها دانست و تصریح کرد: عربستان سعودی پول نفت و گاز را به حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی قرار داده و به آن رنگ مذهبی می‌دهد. این در حالی است که آل سعود، شیعیان را پست‌تر از یهود و نصارا می‌داند و با این شرایط نباید منتظر بهبود وضع جهان اسلام باشیم.

این مرجع تقلید گفت: عربستان هر سال میلیون‌ها قرآن را چاپ و به کشورهای مختلف ارسال می‌کند اما از عمل به آن خودداری می‌ورزد. قرآن می‌گوید اگر یک نفر را بکشید همانند این است که همه مردم را به قتل رسانده‌اید اما شاهد هستیم عربستانی که قرآن چاپ می‌کند زن و کودکان و مردم یمن را به خاک و خون می‌کشد.

وی درباره عدم اعزام حجاج ایرانی به مراسم حج اظهار کرد: مسجد الحرام متعلق به عربستان نیست بلکه مال خداوند است و خداوند می‌گوید که این مسجد از آن مردم است، اما عربستان با قدرت و امکانات و سرسپردگی به آمریکا و صهیونیست‌ها به کشتار مردم می‌پردازد.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: عزت و کرامت انسان بسیار بالاست و ما می‌خواهیم عزت خود را حفظ کنیم بنابراین مراسم حج در پرتو عدم وجود امنیت و عزت، واجب نیست. عربستان به دلیل پشت گرمی به آمریکا و رژیم صهیونیستی و امکاناتی که دارد شرایط ما برای حج را نپذیرفت.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به سرسپردگی دولت عربستان به آمریکا و ظلم به شیعیان تأکید کرد: مردم ایران با عشق به شهادت در برابر استکبار و استبداد ایستاده و نظام ولایی اسلامی قدرتمندی ایجاد کردند. هیچ مملکتی امنیت ایران را ندارد زیرا همه مردم با رهبر و حکومت هستند.

وی ادامه داد: شیعه و سنی در پاکستان متحد هستند ولی اشرار در حکومت حضور دارند. شیعیان در پاکستان اعتصاب غذا می‌کنند زیرا دولت سرسپرده عربستان و آمریکا و صهیونیست‌هاست و تا وقتی دولت درست نشود اوضاع این کشور درست نمی‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی بر لزوم ترجمه کتاب‌های امام خمینی به زبان اردو تأکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) یک تحول جهانی ایجاد کرد که تنها به ایران اختصاص ندارد. ترجمه کتاب‌های امام راحل به زبان اردو و مطالعه آن از سوی مردم سبب بیداری‌شان خواهد شد.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

545 نمایش

نظر دادن