تاریخ انتشار: جمعه, 07 خرداد 1395 ساعت 11:14

میزان جریمه استفاده از موبایل حین رانندگی

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از جریمه 100 هزار تومانی استفاده از تلفن همراه و وسایل ارتباطی مشابه همچون هندزفری در هنگام رانندگی خبر داد.

میزان: سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام این مطلب اظهار داشت: 32 درصد تصادفات راهنمایی و رانندگی به علت عدم توجه به جلو توسط راننده رخ می‌دهد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: خستگی و خواب‌آلودگی، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، توجه به مناظر اطراف، صحبت با سرنشینان و درگیری و جر و بحث از جمله مسائلی است که موجب عدم توجه به جلوی راننده می‌شود.

سرهنگ عابدی استفاده از تلفن همراه را یکی از مسائل شایع این روزها برشمرد و گفت:‌ متأسفانه استفاده از این وسیله و وسایل ارتباطی مشابه آن درصد بالاتری را در امر عدم توجه به جلوی راننده به خود اختصاص داده و در آئین‌نامه نیز به طور مشخص برای استفاده راننده از تلفن همراه و وسایل ارتباطی مشابه جریمه‌ای پیش‌بینی شده است.

وی افزود: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به محض مشاهده راننده‌ای که اقدام به استفاده از تلفن همراه یا وسایل نظیر آن همچون هندزفری کنند، راننده متخلف را اعمال قانون و جریمه خواهند کرد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ خاطر نشان کرد: قبلاً جریمه استفاده از تلفن همراه 30 هزار تومان بود که در قانون جریمه جدید به صد هزار تومان افزایش پیدا کرد.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1639 نمایش

نظر دادن