تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 خرداد 1395 ساعت 11:34

آغاز رسمی ارتباط بانک‌های اتریشی با بانک‌های ایرانی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از ارتباط دو بانک اتریشی با بانک‌های ایرانی خبر داد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایرنا، مسعود خوانساری روز چهارشنبه (5 خرداد) در حاشیه همایش اتاق بازرگانی تهران و هیات تجاری ایالت «کرنتن» اتریش گفت، دو بانک «رایفایزن» و «اوبربانک» اتریش ارتباط خود را با بانک‌های ایرانی آغاز کرده‌اند و برای بازرگانان اعتبار اسنادی یا «ال. سی» باز می‌کنند.

خوانساری ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه سایر بانک‌های اتریشی نیز برای برقراری ارتباط با ایران گام بردارند، تصریح کرد: «ارتباط شماری از بانک‌های سوئیس نیز با ایران برقرار شده است.»

وی هر چند در ادامه متذکر شد، با وجود برقراری ارتباط بانک‌های کوچک دیگر کشورها با نظام بانکی ایران، هنوز ارتباط بانک‌های مطرح جهانی برقرار نشده است که انتظار می‌رود به زودی این ارتباط‌ها بیشتر شود.

خوانساری در جای دیگر از صحبت‌هایش مساله تبدیل دلار به سایر ارزها را مشکل کنونی برای برقراری ارتباط بانکی توصیف کرد و گفت: «باید تلاش کرد این مشکل نیز به سرعت برطرف شود.»

هر چند به گفته وی تبدیل یورو به سایر ارزها هیچ مشکلی ندارد و امور از این طریق انجام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان خاطرنشان کرد، کشورهایی همچون چین، هند و کره جنوبی گوی سبقت را در همکاری‌های بانکی با ایران از دیگر کشورها ربوده اند و توانسته‌اند با ایجاد تسهیلات مناسب در زمینه مسائل بانکی، راه را برای قراردادهای تجاری و اقتصادی با شریکان خود در ایران هموار کنند.

نشست تجاری ایران و اتریش روز چهارشنبه با حضور خوانساری و هیات تجاری اتریش به سرپرستی «کریستین بنگر»، وزیر اقتصاد، گردشگری، اروپا و فرهنگ ایالت «کرنتن» اتریش در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

افزون بر این، بازرگانان و صاحبان کسب و کار اتریش در زمینه‎‌های مختلف از جمله معماری، صنعت آلومینیوم، کابل و خطوط زیرزمینی، محصولات صنعتی، طرح‌های زیرساختی، فلزات، پلاستیک، مصالح ساختمانی، انواع خدمات لیزینگ، انرژی‌های تجدیدپذیر، رایانه، ارتباطات، گردشگری، ماشین آلات و صنایع چوب نیز در این همایش حضور داشتند.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

682 نمایش

نظر دادن