تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 خرداد 1395 ساعت 16:05

نظر لاریجانی درباره آرای مینو خالقی/ "به رهبر انقلاب عرض کردم که این تفاوت نظر بین ما و شورای نگهبان هست"

رییس مجلس نهم گفت: نظر حقوقی من درباره موضوع منتخب اصفهان با نظر شورای نگهبان متفاوت است.

به گزارش آخرین نیوز، علی لاریجانی رییس مجلس نهم، در بخشی از نشست خبري خود در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پیش آمده برای منتخب سوم اصفهان، گفت: باید به نظامات قانونی در کشور پایبند باشیم، رای و نظر خودم این است که قانون با صراحت درباره اظهارنظر شورای نگهبان درباره صلاحیت کاندیداها فرصت زمانی گذاشته و گفته نظر قطعی و نهایی را در آن مدت زمانی بايد بدهند و بعد از آن اگر موردی بود، باید مجلس در برسی اعتبارنامه ها لحاظ کند.

وی تاکید کرد: ما معتقد بودیم این نظر شورای نگهبان نمی تواند به بعد از انتخابات تسری پیدا کند ولی تفسیر شورای نگهبان درباره نظارتش متفاوت از این است و معتقد است این نظارت استصوابی باید تا بعد از انتخابات هم ادامه پیدا کند.

لاریجانی با بیان اینکه نظر حقوقي من با شوراي نگهبان متفاوت بود و این استدلال خودم را با رهبری مطرح کردم، اظهار داشت: به رهبر انقلاب عرض کردم که این تفاوت نظر بین ما و شورای نگهبان هست و از هیات عالی حل اختلاف خواستم دراین باره اظهارنظر کند. گویا نظر آنها به نظر شورای نگهبان نزدیک بوده است. سازوکار حل اين مساله همین بود که ما طی کردیم. شايد این موضوع در مجلس آینده بررسی شود تا مشکل رفع شود.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

842 نمایش

نظر دادن