تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 خرداد 1395 ساعت 10:58

انهدام چند هلیکوپتر و خودرو نظامی روسیه توسط داعش

به گزارش آخرین نیوز، العربیه نوشت:

شبکه خبری BBC تصاویری ماهواره‌ای منتشر کرده که می‌گوید متعلق به حمله هفته گذشته داعش به نیروهای روسیه در یکی از پایگاه‌های هوایی واقع در مرکز سوریه است.

این گزارش افزوده است که این پایگاه هوایی که تی-۴۰ نام دارد، در ۶۰ کیلومتری شهر تدمر (پالمیرا) قرار دارد. این شهر سال گذشته به تصرف داعش در آمد اما در سال جاری، نیروهای سوری، موفق به باز پس گیری آن شدند.

این گزارش می‌افزاید که در حمله داعش، یک واحد کامل هلیکوپترهای جنگی که چهار فروند بودند و حدود بیست کامیون نظامی روسیه، منهدم شدند.

بنا بر این گزارش با استناد به شرکت آمریکایی استرانفور که در زمینه جمع‌آوری اطلاعات فعالیت می‌کند، احتمالا این حمله توسط داعش صورت گرفته است.

به گفته این‌شرکت، به نظر می‌رسد که این حمله، با پرتاب موشک‌های آر‌-پی-جی صورت گرفته و احتمال می رود، موشک‌ها به مخزن سوخت پایگاه اصابت کرده و باعث آتش‌سوزی گسترده شده‌اند.

البته داعش نیز در خبری که در سایت رسمی خود منتشر کرده، مسئولیت مستقیم انهدام این تجهیزات روسی را بر عهده نگرفته و به آتش‌گرفتن آن‌ها اشاره کرده است.

وبسایت متعلق به یک گروه مخالف دولت روسیه به نقل از مقامات سوری گفته است که آتش سوزی گسترده در بخش سوری این پایگاه باعث آتش گرفتن مخزن سوخت شد و آتش به خودروهای مستقر در این محل سرایت کرد. مقامات روسی و سوری در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1101 نمایش

نظر دادن