تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 خرداد 1395 ساعت 10:28

بزرگداشت «پسر خَلده» در ارتفاعات شمال تهران +تصاویر

نبردی سنگین درگرفته بود اما اسرائیل هرچه کرد نتوانست از پس «پسران خَلده» برآید و لاجرم این منطقه را برای ورود به پایتخت لبنان، دور زد.

به گزارش آخرین نیوز، خبرگزاری فارس نوشت:

خرداد 61 هنوز اولین روزهای خود را پشت سر می‌گذاشت و اینجا در جبهه ایران، با فتح خرمشهر، بزرگترین عملیات رزمندگان به نتیجه نشسته بود که ارتش اسرائیل خود را به دروازه‌های بیروت رساند.

هیچ کس و هیچ چیز جلودار ماشین جنگی بنی‌صهیون نبود و آنها از جنوب که وارد شدند، برای فتح اولین پایتخت عربی، یکسره تا بیروت آمدند اما در «خَلده» (یکی از دروازه‌های ورودی پایتخت لبنان) «ارتش شکست‌ناپذیر» متوقف شد.

نبردی سنگین درگرفت اما اسرائیل هرچه کرد نتوانست از پس «پسران خَلده» آن هم با دست‌های خالی برآید و لاجرم این منطقه را برای ورود به داخل شهر، دور زد.

پسران شیعه‌ی خَلده که تعداد آنها چیزی کمتر از 50 نفر بود، بعدها هسته اولیه مقاومت اسلامی را در لبنان تشکیل دادند.

«عماد مغنیه» شناخته شده‌ترین فرد در میان آنهاست که بهمن سال 1386 به دست جوخه‌های ترور موساد در امنیتی‌ترین محله دمشق (کفرسوسه) به شهادت رسید.

او فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله بود و سالها دستگاههای عریض و طویل اطلاعاتی بسیاری از کشورها ازجمله رژیم صهیونیستی برای یافتن او به هر دری زدند.

بعد از ترور مغنیه، یکی دیگر از همان پسرها جایگزینش شد: «سید مصطفی بدرالدین»

او که به «سید ذوالفقار» معروف بود، بعد از «حاج رضوان»، بخوبی سازمان نظامی حزب الله را مدیریت کرد و کارنامه خوبی از خود بخصوص در نبرد سوریه برجای گذاشت.

بدرالدین نهایتا 23 اردیبهشت امسال در بمباران حومه فرودگاه دمشق توسط توپخانه گروهک‌های تکفیری به شهادت رسید تا پرونده یکی دیگر از صدرنشینان لیست تحت تعقیب اسرائیل بسته شود.

***

عصر روز سه شنبه 4خرداد، در بلندترین نقطه شهرک شهید محلاتی تهران و در مسجد نیمه ساخته پیامبر اعظم(ص)، فرماندهان نظامی بسیاری جمع شدند تا یادوخاطر همرزم لبنانی خود را گرامی بدارند.

هوا نیمه ابری بود و میهمانان کم کم خود را به شبستان مسجد می‌رساندند.

عالیترین فرماندهان نیروهای مسلح را می‌شد اینجا دید.

بنا بر رسم معمول، برخی فرماندهان جلوی ورودی شبستان ایستاده بودند و به میهمانان خیر مقدم می‌گفتند که از جمله آنها سردار اسدی، دریادار فدوی و سردار قاآنی، سردار احمدی مقدم و سردار پاکپور بودند.

در کنار فرماندهان در جلوی ورودی، جوانی 17-18 ساله با کلاهی مشکی بر سر به نام «سید علی» بود؛ پسر کوچک سید ذوالفقار که در کنار عموی خود به میهمانان خیر مقدم می‌گفت.

هر فرمانده‌ای که از راه می‌آمد، وقتی به او می‌رسید و می‌فهمید که او «بدرالدین کوچک» است، مکثی می‌کرد و بعد از روبوسی با او، جمله‌ای می‌گفت و می‌رفت.

پسرک آرام بود و لابد می‌دانست که اکنون عالیترین مقامات نظامی ایران جلویش می‌ایستند و به او احترام می‌گذارند.

در داخل شبستان، مداحان مشغول حماسه‌سرایی بودند و برادر بزرگتر «سید مصطفی» هم به زبان عربی از حاضرین تقدیر کرد و گفت این شهید کمترین قربانی بود که خانواده بدرالدین در راه خدا تقدیم کرد.

این جمله را وقتی می توان بهتر فهمید که بدانیم خواهر بدرالدین، پیش از این همسرش عماد و پسرش جهاد را هم در راه مقاومت از دست داد و حالا شاید او یک نمونه در میان زنان لبنانی باشد.

«اولین فرمانده نیروی قدس سپاه» هم برای همرزم سابقش سنگ تمام گذاشت.

سردار وحیدی گفت که «ذوالفقار» سالها تحت تعقیب سازمانهای جاسوسی بسیاری از کشورها بوده و یکی از کارکشته ترین فرماندهان حزب الله بود و اگر امروز نیست، پرچمش را بسیاری دیگر مثل او به دوش خواهند گرفت.

در سوابق «بدرالدین» که نگاه کنیم به برخی از این نشانه‌ها می‌رسیم:

«از سال 1982 بلافاصله پس از آزادی از زندان کویت، فعالیت جهادی و مبارزاتی خود را در دوایر حساس امنیتی و نظامی مقاومت آغاز کرد و از همان روزها از سوی سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار گرفت و بارها از عملیات ترور جان سالم بدر برد.

سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس بر این باور بودند که «بدرالدین» در پس بزرگترین عملیات مقاومت در شناسایی و انهدام شبکه‌های جاسوسی آنها در لبنان و سوریه و بازداشت عوامل آنها در این شبکه‌ها قرار دارد.

«سید مصطفی» به سبب زندگی سراسر مبارزه و جهادش علیه صهیونیست ها الگوی مبارزاتی بسیاری از جوانان لبنانی‌ها بوده و همین مناسبت نیز دشمنان او در رسانه‌های وابسته به صهیونیسم بین‌الملل برای انحراف افکار عمومی هیچگاه از اتهام‌زنی به او دست برنداشتند تا شاید از این طریق شخصیت او را در نزد هوادارانش تخریب و از الگوگیری زندگی مبارزاتی وی جلوگیری کنند.

پس از آن، «بدرالدین» به دست داشتن در ترور «رفیق حریری»، نخست وزیر اسبق لبنان متهم و تلاش شد با معرفی کردن وی به عنوان تروریست، امکان پیگرد او را در هر نقطه از جهان فراهم کنند.

وی سال گذشته در دیداری خصوصی به یکی از فعالان رسانه‌ای لبنان گفته بود: وظیفه من مبارزه با توطئه‌های این کشورهاست و مبارزه در لبنان یا سوریه یا هر جای دیگر جز با در دست گرفتن پرچم پیروزی و با رسیدن به شهادت رها نخواهم کرد.»

سردار شهید سید مصطفی بدرالدین فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله

در مزاسم بزرگداشت «ذوالفقار» در تهران، سردار سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر رشید جانشین ستاد کل، سردار سرلشکر ایزدی معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار دهقان وزیر دفاع، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس، سردار اسدی، سردار وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار اشتری فرمانده ناجا، سردار احمدی مقدم، عدنان محمود سفیر سوریه در تهران و وحید حقانیان از اعضای دفتر مقام معظم رهبری حضور داشتند.

1050 نمایش

نظر دادن