تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 خرداد 1395 ساعت 09:56

تذکر مجدد رهبرانقلاب به حزب‌اللهی‌ها یا افراطیون؟ +عکس

به گزارش آخرین نیوز، سایت جهان نیوز نزدیک به علیرضا زاکانی، نماینده پیشین مجلس نوشت:

رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) دربخشی از سخنان خود به برخی از حرکت های سال های گذشته پرداخته و می گویند:”تبیین را اساس کار بدانید؛ بنده می‌بینم گاهی افرادی، جوانهای احتمالاً صالح و مؤمنی، با یک کسی یا جلسه‌ای مخالفند؛ بنا می‌کنند هیاهو کردن، جنجال کردن و شعار دادن؛ من با این کارها موافق نیستم؛ هیچ فایده‌ای ندارد؛ فایده در تبیین و کار درست و هوشمندانه است. گاهی برخی از روی اغراض این کارها را می‌کنند، به پای بچه‌های مؤمن و حزب‌اللهی می‌اندازند. حواستان به این باشد.”

این دومین تذکر رهبر انقلاب در این باره بود. رهبر معظم انقلاب در تذکری که چند سال قبل دادند نیز به نوعی دیگر و با شدت بیشتر، برهم زدن سخنرانی ها را محکوم کردند. ایشان در دیداری که در تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۱ با مردم آذربایجان شرقی داشتند با انتقاد صریح و شدید از اقدامات برخی افراد در بر هم زدن مجلس سخنرانی رئیس مجلس در قم افزودند: اینکه عده ای برخی را ضد ولایت و ضد بصیرت بنامند و شعار بدهند نظیر آنچه اخیراً در قم روی داد، اقدامی غلط است و بنده کاملاً مخالف این کارها هستم که قبلاً هم نظیر آن در مرقد مطهر حضرت امام(ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذکر دادم جلوی این کارها را بگیرند.ایشان در ادامه گفتند: کسانی که راه می افتند و شعار می دهند اگر واقعاً حزب اللهی و مؤمن هستند بدانند که این کارها به ضرر کشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنایی به این حرفها ندارند که حسابشان جداست.”

بر هم خوردن سخنرانی شخصیت‌های سیاسی کشور چند سالی است رواج پیدا کرده و عده‌ای بنا به هر دلیل، اعتراض خود را اینگونه اعلام می کنند و با شعارهایی اجازه سخنرانی را به سخنرانان نمی‌دهند. در همه جریان های سیاسی اعم از اصولگرا، اصلاح طلبان و ضد انقلاب این پدیده غیر اخلاقی مشاهده شده است اما در جریان انقلابی کشور مواردی بوده است که منجر به تذکر دوباره رهبر انقلاب شد.

این شیوه اعتراض از سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی در حرم حضرت معصومه(س) آغاز و با حمله به حجج الاسلام سیدحسن خمینی و ناطق نوری ادامه یافت تا به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و… رسید.

تمام این حوادث وجه اشتراک مهمی دارند. اولین آن این است که هزینه اش به پای نیروهای حزب اللهی نوشته شد و دوم اینکه تمام این بداخلاقی‌ها در روزها و مکان‌هایی اتفاق افتاد که برای مردم دارای اهمیت فراوانی است. سخنرانی آقای هاشمی در روز ۱۵ خرداد در حرم حضرت معصومه(س)، سخنرانی حجت الاسلام سیدحسن خمینی در روز ۱۴ خرداد در حرم امام خمینی(ره)، سخنرانی حجت الاسلام ناطق نوری در شب‌های احیا در حرم امام رضا(ع) و سخنرانی آقای علی لاریجانی در روز ۲۲ بهمن قم و… برهم خورد.

در این حوادث، مهم تر از اینکه به چه کسانی حمله می‌شود، خدشه دار شدن چهره جمهوری اسلامی است و این بداخلاقی‌ها موجب برهم خوردن آرامش فضای سیاسی کشور خواهد شد.

البته اشاره دقیق رهبر انقلاب به این موضوع که ممکن است برخی افراد مغرض با این اقدامات، به دنبال بدنام کردن نیروهای مؤمن، انقلابی و حزب اللهی هستند، نشان می دهد، برخی از این رویدادها خارج از دایره عناصر مؤمن و متعهد به انقلاب و از پیش برنامه ریزی شده است.

سوابق این اقدامات در ابتدای انقلاب نیز وجود داشته است. در پرونده اعترافات برخی از منافقین آمده است که آنان با ظاهری حزب اللهی در برخی تجمعات کوچک و بزرگ به خصوص در مقابل دانشگاه تهران حضور یافته و اقدام به برهم زدن جلسات و گفتگوهای خیابانی مردم با گروه های مختلف سیاسی می کردند و هزینه این اقدامات را به پای حزب اللهی ها می انداختند.

با توجه به سخنان و هشدار رهبر معظم انقلاب به ویژه با نزدیک شدن به ایام رحلت امام خمینی(ره) و نیز انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و افزایش تعداد مراسم سخنرانی ها و جلسات سیاسی، مروری بر آنچه که طی سال های اخیر اتفاق افتاد و تذکر رهبر انقلاب را به همراه داشت، لازم به نظر می رسد.

۱- برهم زدن سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی در ۱۵ خرداد سال ۸۵ در حرم حضرت معصومه(س) توسط یکی از حامیان مشایی

در میانه‌های سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی یکی از حاضران با بیان اینکه می‌خواهد سؤالی بپرسد، نظم عمومی سالن به هم خورد و اعتراضات پراکنده ادامه یافت که با واکنش جمعی از حاضران روبرو شد.

در حالی که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش می‌کرد با آرام کردن مردم به سخنان خود ادامه دهد، ناگهان شخصی که به لباس روحانیت ملبس بود، با فریاد، نظم مراسم را به‌هم زد که این امر با واکنش شدیدی روبرو و منجر به درگیری‌های پراکنده فیزیکی میان حاضران شد.

“مسعود شفیعی‌کیا” از عوامل اصلی اخلال در سخنرانی آقای اکبر هاشمی رفسنجانی در ۱۵ خرداد ۱۳۸۵ در حرم حضرت معصومه (س) بود. وی بعدها یکی از حامیان اسفندیار رحیم مشایی یار نزدیک محمود احمدی نژاد شد.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000493/nf00493192-1.jpg
مسعود شفیعی کیا از برهم زنندگان سخنرانی آقای اکبر هاشمی رفسنجانی در ۱۵ خرداد ۱۳۸۵ در قمhttp://www.jahannews.com/images/docs/files/000493/nf00493192-2.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000493/nf00493192-3.jpg

مسعود شفیعی کیا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ در جمع حامیان اسفندیار رحیم مشایی در تهران

۲- برهم زدن سخنرانی حجت الاسلام سیدحسن خمینی در خرداد ماه سال ۸۹

سید حسن خمینی بلافاصله پس از پایان سخنرانی احمدی نژاد پشت تریبون قرار گرفت و سخنرانی خود را آغاز کرد. در میان سخنرانی وی شعارهای «مرگ برمنافق»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و… سر داده می‌شد‌. وی چندبار از شعاردهندگان درخواست کرد تا به اجازه دهند بتواند سخنرانی‌اش را ادامه دهد و گفت: اگر دوستان بنای شعار دارند بهتر است اجازه دهند من قدری صحبت کنم و وقتی رهبری در جایگاه قرار گرفتند طبیعتا نسبت به این بزرگوار ابراز احساسات می‌کنیم.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی همچنین در پاسخ جمعیتی که شعار “ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند ” سرمی‌دادند، تأکید کرد: قطعاً همینطور است. وی هم چنین در واکنش به برخی شعارها نیز گفت:«آقایان هنوز ۲۰ سال از رحلت امام(ره) نگذشته است.»

۳- برهم زدن سخنرانی حجت الاسلام ناطق نوری در حرم مطهر رضوی در سال ۹۱

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان مصادف با ۲۱ مرداد ماه ۱۳۹۱ در حرم مطهر امام رضا(ع) که با سخنرانی حجت الاسلام ناطق نوری صورت پذیرفت با حاشیه هایی همراه بود.

جمعی از حاضرین در این مراسم در واکنش به موضوع و متن سخنرانی حجت الاسلام ناطق نوری و همچنین لحن سخنان ایشان با سر دادن شعارهایی اعتراض خود را نسبت به وی نشان دادند.

این اعتراضات تا جایی پیش رفت که موجب قطع سخنان و عدم برگزاری مراسم احیا توسط حجت الاسلام ناطق نوری گردید. مردم به سکوت ناطق نوری در فتنه ۸۸ معترض و معتقد بودند که وی همچنان از روشن کردن مرز خود با فتنه گران طفره می رود.

۴- برهم زدن سخنرانی علی لاریجانی ۲۲ بهمن سال ۹۱ – حرم حضرت معصومه(س)

علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران اصلی جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصوم(س) قم، نتوانست سخنرانی خود را به پایان برساند، چرا که عده ای حدود ۱۰۰ نفر بلافاصله پس از آن که علی لاریجانی پشت تریبون قرار گرفت، شروع به سردادن شعارهایی از جمله “لاریجانی، بصیرت، بصیرت”، “خواص بی بصیرت، مایه ننگ ملت” و… کردند، اما لاریجانی بی توجه به این شعارها، سخنرانی خود را ادامه داد.

بعد از حدود دو الی سه دقیقه که سخنرانی لاریجانی همراه با هیاهوی این افراد ادامه داشت، به یک باره پرتاب مهرهای نماز حرم حضرت معصومه(س) به سمت علی لاریجانی و بعد از آن پرتاب کفش و نعلین نیز شروع شد، که بازهم علی لاریجانی به سخنرانی خود ادامه داد.

اما این سخنرانی هم با توجه به التهاب جو حاکم بر جلسه، نتوانست ادامه پیدا کند.

۵- درگیری در حاشیه سخنرانی کواکبیان – ۱۴ اردیبهشت ۹۲

سخنرانی مصطفی کواکبیان یکی از نامزدهای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه شهید چمران اهواز به علت درگیری قطع شد.

کواکبیان در بخشی از سخنانش گفت: ما باید مشکل خود را با کشور آمریکا حل کنیم  و این که عده ای می گویند؛ کشورهایی که با آمریکا رابطه دارند از سر ذلت است باید به آنها بگوییم آیا کشور روسیه و چین نوکر آمریکا هستند که با این کشور رابطه دارند؟

در این هنگام جو سالن متشنج شد و دانشجویان که از گروه های مختلف سیاسی بودند با یکدیگر جرو بحث شدید کردند که کواکبیان در جواب این اتفاقات گفت: من گمان می کنم عده ای برای بر هم زدن جلسه آمده اند.

وی در جواب یکی از دانشجویان در خصوص اینکه «شما خوب داد می زنید ولی در فتنه ۸۸ داد می زدید که از سران فتنه نیستید»، گفت: خداوند فریاد زدن را دوست ندارد مگر اینکه ظلمی واقع شود پس شما ناراحت داد زدن من نباشید.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به یکی از دانشجویان که از وی پرسید «شما می گوئید دولت من دولت اخلاق است در صورتی که شما بیشتر وقت خود را در این جلسه به انتقاد از دولت آقای احمدی نژاد پرداختید»، گفت: ما اگر بیماری را نتوانیم تشخیص دهیم نمی توانیم که آن را درمان کنیم من اگر می گویم  که سازمان مدیریت را باید اصلاح کنیم در ابتدا باید بدانیم که چه بلای بر سر آن آمده است. کواکبیان در میان همهمه و جو متشنج سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم گفت: من از انجمن اسلامی گله دارم آیا نباید یک اصلاح طلب در سالن حضور داشته باشد.

در این هنگام  برخی دانشجویان شعار سر دادند که  این حرکت باعث بر هم خوردن نظم سالن شد و کواکبیان در میان شعارها و درگیری فیزیکی مخالفان و موافقانش سالن را ترک کرد.

۶- هیاهوی ناتمام در سخنرانی ابتکار – ۱۹ آذر ۹۲

معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست که برای سخنرانی در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه خواجه نصیر دعوت شده بود، با جوی ملتهب رو برو شد. این برنامه که با حضور همه طیف‌های دانشجویی برگزار شده بود، با تقابل شعارهای آنان همراه بود، و شعار «آمریکا اصلاحات پیوندتان مبارک » از سویی و شعار «کیهان اسرائیل پیوندتان مبارک» از سمت دیگر سالن شنیده می‌شد.

وی در میان سخنان خود دانشجویان را بارها به آرامش دعوت می‌کرد و از آنان خواست که بلوغ رفتاری خود را با پذیرش عقیده مخالف خود نشان دهند.

سخنرانی ابتکار بیش از آنکه به سخن گفتن برای دانشجویان اختصاص یابد، بیشتر به سکوت در مقابل شعار های دانشجویان گذشت تا جایی که ابتکار از دانشجویان خواست که قدری سکوت کنند تا او بتواند با تمرکز به سوالات انان پاسخ بگوید اما دانشجویان که گویا به شعار دادن و کف وسوت زدن بیشتر از شنیدن سخنان خانم ابتکار علاقه داشتند، توجهی به سخنان او نکردند، این امر تاجایی ادامه یافت که یکی از مسئولان دانشگاه بر روی سن رفت و از آنان خواست که آرامش سالن را برهم نزنند.

۷- حمله به خودروی علی مطهری در شیراز – ۱۸ اسفند ۹۳

علی مطهری در روز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۳ پس از حضور در شیراز قرار بود در سالن حکمت دانشگاه شیراز سخنرانی کند. با ورود مطهری به سالن فرودگاه، شماری از افراد معترض با تجمع در مقابل سالن ورودی شروع به شعار دادن کردند.

پس از آنکه مطهری سوار بر خودرو شد بار دیگر معترضان به او حمله کردند و این بار شیشه های خودرو را با سنگ و چوب شکستند و با این موقعیت راننده خودرو با سرعت به حرکت درآمد اما تعدادی موتورسوار به تعقیب او پرداختند.

راننده خودرو پس از این تعقیب، وارد کلانتری میدان گل سرخ شیراز شد و بیش از سه ساعت را در محاصره معترضان در این حوزه انتظامی گذراند. این سفر برای سخنرانی نیز به سرانجام نرسید.

۸- تشنج در سخنرانی حجت الاسلام روحانی در حرم امام(ره) – ۱۳ خرداد ۹۴

سایت انتخاب نوشت: درحالیکه رئیس جمهور در حال ایراد سخنرانی خود بود، برخی سعی کردند با سر دادن شعار سخنان او را قطع کنند. این عده شعارهایی از قبیل «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آمریکا» سر می دادند. روحانی در حالی سخنرانی خود را به پایان برد که این عده «خودجوش» مجددا در صدد بر هم زدن سخنرانی رئیس جمهور برآمدند، اما او سخنان خود را قدری بلندتر ایراد کرد.

چند روز پس از این اتفاق خبرگزاری بسیج با انتشار گزارشی از اعترافات بازداشت شدگان در این مراسم نوشت: یکی از افراد بازداشت شده علیرضا «ی» فرزند ارسلان می گوید: آقایان امیر «ی» ، غلامرضا «ی» و بهروز «ب» از فعالان سیاسی شهریار هستیم، سرگروههای کاروانی بودیم که با دستور «د» «ک» و سازماندهی بهروز «ب» که از مسئولین یکی از ادارات است سازماندهی شدیم و هر کدام موظف شدیم ۶-۵ نفر را جمع کنیم، با خودمان در سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام شرکت کنیم .

به ما گفته بودند در هنگام سخنرانی رئیس جمهور محترم این شعارها را بدهیم شعارهائی چون « خامنه ای زنده باد، روحانی پاینده باد ـ سیاست خارجی مورد تائید ماست ـ روحانی روحانی حمایتت می کنیم» وی اضافه کرد: به ما گفته بودند اگر شخصی قصد اخلال در سخنرانی را داشت، شعار « مرگ بر منافق» سر دهیم.

– آنها می گویند وقتی در حین سخنرانی رئیس جمهور فردی از میان جمعیت بلند شد و شروع به صحبت های اعتراض آمیز کرد امیر «ی» به ما دستور داد شعار مرگ بر منافق و مرگ بر فتنه گر سر دهیم؛ ما هم شعار دادیم.

– یکی از متهمان از جمع فوق بنام غلامرضا «ی» چهار دستگاه تلفن همراه داشت که وقتی از او پرسیده شد این همه تلفن همراه برای چیست؟ اظهار داشت: دو دستگاه مال خودم است و دو دستگاه را به من داده بودند تا از وقایع مستند سازی کنم.

۹- حاشیه ای پس از حضور محمد جواد ظریف در دانشگاه امام صادق(ع) ۱۵ مهر ۹۴

روز چهارشنبه ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۴ محمدجواد ظریف برای شرکت در مراسم یکی از جان باختگان حادثه منا در دانشگاه امام صادق(ع) حضور پیدا کرد که با واکنش برخی دانشجویان هنگام خروج از دانشگاه مواجه شد. تعدادی از دانشجویان با بیان و شیوه ای نامناسب برای یافتن مرجع ضمیر صحبت های روز چهارشنبه رهبر انقلاب با مسئولین و کارکنان نیروی دریایی سپاه سعی داشتند از وزیر امور خارجه توضیح بخواهند و پس از آنکه با عدم پاسخگویی ظریف به سوال های خود مواجه شدند، وی را با سر دادن شعار “مرگ بر آمریکا” بدرقه کردند.

علی رغم انتقادات گسترده و البته ریشه دار به نحوه ناوبری سیاست خارجی کشور در منطقه و خاورمیانه به “ظریف” که با واکنش منفعلانه وزارت خانه تحت اداره او درباره فاجعه دلخراش منا و همچنین ماجرای دست دادن شخص او با رئیس جمهور آمریکا به اوج خود رسیده بود، اما شیوه بیان این انتقادات نامناسب بود.

۱۰- سخنرانی نیمه تمام نوبخت در راهیان نور – ۷  فروردین ۹۵

محمدباقر نوبخت ۷ فروردین ۱۳۹۵ که برای بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در محل یادمان شهدای هویزه حضور پیدا کرده بود در جمع کاروان‌های راهیان نور حاضر و به سخنرانی پرداخت.

سخنگوی دولت در بخشی از این سخنرانی گفت: جانفشانی شهدای دوران دفاع مقدس در این عملیات ها علاوه بر اینکه برای ما ستودنی است، به ما یادآوری می کند که به خودمان بیاییم و ببینیم که در چه موقعیتی قرار داریم.

جمعی از حاضران در مراسم در میان سخنرانی نوبخت به سر دادن شعارهایی علیه آمریکا و استکبار جهانی پرداختند که در این بین نوبخت ضمن اشاره به ضرورت همدلی و همزبانی بیان داشت: دشمن بزرگ ما آمریکاست و همه مشت‌هایمان را گره می‌کنیم و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم.

به گزارش برخی خبرگزاری ها به علت تداوم سر دادن شعارها توسط تعدادی از حاضرین، سخنرانی نوبخت ناتمام ماند.

* * *

تذکر دوم رهبر انقلاب، به نوعی اتمام حجت با کسانی است که به هر دلیل اقدام به بر هم زدن سخنرانی ها و جلسات می کنند. ولایتمداران حقیقی، راه اعتراض به مسیرهای انحرافی را به امر رهبر انقلاب، جاده تبیین و روشنگری جامعه می دانند و در آن گام می نهند و شمار زیادی از آنان نیز پیش از این هم در همین مسیر بوده‌اند اما آنان که از این پس به تذکر داده شده بی توجهی کنند، یا مدعیان ولایتمداری هستند که مهر بطلانی بر ادعای خود زده اند یا افراد مغرض و مزدوری‌اند که به دنبال بدنام کردن جریان انقلابی و اهداف شوم سیاسی و ماهگیری خود از آب گل آلود تنش و هیاهو هستند.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

3484 نمایش

نظر دادن