تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 خرداد 1395 ساعت 07:00

رئیس سازمان حج ایران به ریاض رفت

بالاخره بعد از گذشت بیش از یک ماه از وعده سعودی‌ها مبنی بر اعلام نظر نهایی درباره حج تمتع، وزیر جدید حج عربستان طی نامه‌ای اعلام کرد که مشکل صدور ویزای حجاج در داخل کشور ایران حل شده است و طی دعوت نامه‌ای رسمی از سازمان حج و زیارت خواست تا برای حضور در دور جدید مذاکرات حج راهی جده شود.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از «ایران»، این در حالی است که به گفته سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت ما وارد محدوده قرمز زمانی برای اجرای حج شده‌ایم و سفر به عربستان و مذاکره با مسئولان حج آن کشورآخرین فرصت برای سعودی‌ها است تا به وعده‌هایی که دادند و شرایطی که ما به آنها اعلام کرده ایم، جامه عمل بپوشانند و اعزام زائران به حج منوط به پذیرش شرایط و مطالبات طرف ایرانی است.

رئیس سازمان حج و زیارت که برای برگزاری دور دوم مذاکرات حج در رأس هیأتی شش نفره دیروزعازم عربستان شد این اقدام را به عنوان قدمی مثبت تلقی کرد و گفت: جلسات کارشناسی متعددی در این خصوص با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و دیگر مسئولان کشور برگزار شده و نهایتاً تصمیم گرفته شد تا این سفر انجام گیرد.

اوحدی بیان کرد: البته در پی ارسال نامه از سوی سعودی‌ها ما نیز طی نامه‌ای به آنها تأکید کردیم که حل مشکل صدور ویزا یکی از 11 شرط اساسی طرف ایرانی است لذا دولت عربستان و وزارت حج آن کشور باید نسبت به لحاظ کردن شرایط و مطالبات بر حق زائران ما در متن تفاهمنامه تنظیمی اقدام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص سیاست‌های هیأت اعزامی حج اعلام کرد: مسئولان ارشد نظام، مراجع عظام تقلید و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر موضوع تضمین برای تأمین امنیت حجاج تأکید دارند.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

617 نمایش

نظر دادن