تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 ارديبهشت 1395 ساعت 18:10

جلودارزاده: اعتبارنامه خالقی به مجلس فرستاده شود

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به ترکیب شکل گرفته در مجلس دهم، اظهار کرد: فرمول اقتصاد برای نجات کشور مشخص است، اما باید آن را درست اجرا کنیم و جلوی دریچه های گشادی که باعث هدر رفتن منابع مالی کشور می شود را بگیریم.

اعتبارنامه خالقی به مجلس فرستاده شود/ مجلس دهم قانون دستمزد کارگران را اصلاح می کندترکیب مجلس دهم بعد از مشخص شدن نتایج دور دوم

به گزارش آخرین نیوز، سهیلا جلودار زاده در گفت و گو با جماران با بیان این که ما به هدفمان در دور دوم انتخابات رسیدیم، در خصوص ترکیب مجلس دهم بعد از مرحله دوم انتخابات، گفت:  مجلس دهم ترکیب متفاوتی با مجلس نهم خواهد داشت، البته چهره های جدید در ترکیب این مجلس زیاد هستند، به طور طبیعی روی روال افتادن این مجلس مقداری زمان خواهد برد، اما فکر می کنم سرعت عمل و همکاری بیشتر این مشکل را حل کند.

وی ادامه داد: در این راه دولت باید با مجلس همکاری های لازم را داشته باشد تا نمایندگان بتوانند با وظایف خودشان بهتر آشنا شوند.

جلودارزاده همچنین با اشاره به تشکیل فراکسیون امید در مجلس دهم در خصوص دیگر فراکسیون هایی که احتمال شکل گیری شان در این مجلس است، اظهار کرد: فراکسیون های پیروان ولایت، فراکسیون اصولگرایان و پایداری فراکسیون های شاخص مجلس نهم را تشکیل می دادند، اما حدس من این است که در مجلس دهم مستقلین و اصولگرایانی که به همکاری با دولت اعتقاد دارند به فراکسیون امید بپیوندند و در مقابل نیز فراکسیون پیروان ولایت یا اصولگرایان تشکیل خواهد شد.

رقابت بر سر ریاست اشکالی ندارد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص ترکیب هیأت رئیسه مجلس دهم بعد از مشخص شدن نتایج دور دوم انتخابات گفت: واضح است که در حال حاضر آقای عارف و لاریجانی گزینه های اصلی ریاست هستند، به نظر من این موضوع در درون فراکسیون امید قابل حل است. اگر هم صلاح دیده شود هیچ اشکالی ندارد که  این دو با یکدیگر رقابت کنند.

برای شکل نگرفتن سنت غیر قانونی اعتبار نامه خالقی به مجلس فرستاده شود

عضو جمعیت زنان جمهوری اسلامی  و یکی از 18 نماینده زن مجلس دهم در ادامه در خصوص اعتبار نامه خانم مینو خالقی و احتمال استیضاح وزیر کشور خاطرنشان کرد: برای این که سنت غیر قانونی شکل نگیرد، بهتر است که اعتبار نامه ایشان به مجلس فرستاده شود.

وی همچنین ادامه داد: به طور قطع ما در قانون چنین چیزی نداریم و وزیر کشور و دولت مسئول اجرای قانون اساسی هستند، بعد از انتخابات رسیدگی به صلاحیت افراد در داخل مجلس است. به طور کل امیدوارم که این موضوع حل شود و این کشاکش ها به روزهای شروع کار مجلس نینجامد؛ چرا که ما قرار است مجلسی داشته باشیم که برای مردم کار انجام دهد. البته حفظ قانون نیز یکی از کارهایی است که باید انجام گیرد، بنده امیدوارم این مسئله به صورت مذاکره حل شود.

مجلس دهم قوانین دست و پاگیر را اصلاح می کند

سهیلا جلودارزاده در پاسخ به این سؤال که مجلس دهم چه کمک هایی می تواند به دولت در راستای حل مشکلات داشته باشد، تصریح کرد: مجلس دهم می تواند قوانین دست و پاگیری که مجالس قبل آنها را تصویب کرده اند و به صورت یک قفل بزرگ بر سر اقتصاد وجود دارند را اصلاح کند.

وی ادامه داد: در امر کسب و کار نیز مجلس باید  به طور جدی  هم از تصویب قوانین مانع خوداری کند و  هم قوانین ناصحیح را اصلاح کند. در حال حاضر قانون مالیاتی تصویب شده توسط این مجلس، باید اصلاح شود. این قانون موانع زیادی را بر سر صنایع و کسب و کار آسیب دیده ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: همین طور قانون رفع موانع کسب و کار نیز باید اصلاح شود  و نظارت بر نحوه مصرف بودجه ها به طور جدی تری صورت گیرد. من فکر می کنم هر دولت خوبی برای درست انجام شدن کارهایش خواستار یک ناظر قوی است.

مجلس دهم قانون دستمزد کارگران را اصلاح می کند

عضو شورای مرکزی خانه کارگر ایران در خصوص کمکهای مجلس به حل مشکلات کارگران اظهار کرد: مهمترین کمکی که نمایندگان مجلس به کارگران، این است که در درجه اول وضعیت موجود را حفظ کنند و مراقب باشند وضعیت بدتر نشود تا مراکز کسب و کار وضعشان بدتر نشود و در درجه دوم  باید تمام ظرفیت  خود را برای رفع  مشکلات به کار گیرند تا کار به ظرفیت صد در صد برگردند.

وی ادامه داد: مسئله دومی که بعد از این مرحله قابل تحقق است، مسئله اصلاح قانون  دستمزد کارگران است. چون در حال حاضر بنگاه های اقتصادی بعضاً نمی توانند پرداخت دستمزد بالا تر را تحمل کنند. بنابراین هر چه سریعتر باید به سود آور کردن تولید، حفظ فرست های شغلی موجود و ایجاد فرست شغلی جدید فکر کرد و همچنین باید درآمد ناشی از کار که می تواند جلوی کسب و کارهای غیر قانونی و قاچاق را آفزایش داد.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم اضافه کرد: مسئله بعدی کمک به بنگاه های اقتصادی بزگ است،  این کار باعث تولید ثروت و بالا رفتن ارزش پول و در نتیجه کاهش تورم می شود.

وی در پایان با بیان این که به هر حال کارهای زیادی باید انجام شود، گفت: فرمول اقتصاد برای نجات کشور مشخص است، منتها ما باید آن را درست اجرا کنیم، جلوی دریچه های گشادی که باعث هدر رفتن منابع مالی کشور و قاچاق کالا می شود را بگیریم تا فرهنگ مصرف کالای ایرانی نهادینه شود و بتوانیم در این قلک بزرگی که به نام ملت است سکه ای پس انداز کنیم.

وی افزود: ما در شرایطی بعد از مجلس ششم صندوق ذخیره ارزی را تحویل دادیم که این صندوق در آن زمان حدود 40میلیارد دلار ذخیره داشت، اما در شرایطی تحویل گرفتیم که ذخیره آن بسیار اندک و حتی منفی بود و لذا امیدواریم بتوانیم وضعیت را به حالت عادی برگردانیم.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1192 نمایش

نظر دادن