تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 ارديبهشت 1395 ساعت 16:00

کوهکن: ریاست مجلس به صلاح عارف نیست

منتخب مردم لنجان در دهمین دوره مجلس با بیان اینکه ریاست مجلس نیازمند تدبیر و مدیریت لازم برای اداره تمام سلابق است، گفت: ریاست مجلس به صلاح آقای عارف نیست.

به گزارش تسنیم، محسن کوهکن منتخب مردم لنجان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، درباره محتمل‌ترین گزینه برای ریاست مجلس دهم اظهار داشت: اگر فردی به ماهیت کار مجلس شورای اسلامی شناخت داشته باشد، باید قبل از اینکه در چارچوب جناحی و سیاسی بیافتد، به فرد داوطلب ریاست، از نظر توانمندی‌های فردی برای اداره مجلس نمره قبولی بدهد.

وی با بیان اینکه 3 نوع مدیریت در اجرا، قضا و امور تقنینی وجود دارد، گفت: مدیریت در قضا و اجرا از بالا به پایین است؛ یعنی رئیس جمهور وزرای خود را انتخاب و پیشنهاد می‌کند. ماهیت مدیریت از بالا، فضا را به گونه‌ای می‌سازد که مدیر راحت‌تر بتواند مجموعه خود را اداره کند؛ اما در مجلس عکس این موضوع صادق است و نمایندگان، رئیس و هیئت رئیسه را انتخاب می‌کنند.

منتخب مردم لنجان در دهمین دوره مجلس افزود: رئیس مجلس نیز برای 4 سال انتخاب نمی‌شود؛ بلکه برای یک سال انتخاب می‌شود؛ یعنی نمایندگان 4 بار به رئیس و هیئت رئیسه مجلس رأی می‌دهند. همچنین در مجلس این حق برای نمایندگان وجود دارد که اگر تشخیص دهد در هر جای مذاکرات رئیس خلاف آئین نامه عمل می‌کند، تذکر دهد و رئیس هر کسی باشد، باید حرف خود را قطع کرده و به صحبت و تذکر آن نماینده گوش دهد؛ در حالیکه برای وزرا در دولت و همکاران دستگاه قضایی چنین حقی وجود ندارد.

کوهکن یادآور شد: اگر به این ویژگی‌های مجلس توجه کنیم، پی می‌بریم که اداره مجلس کار ساده‌ای نیست و اقتدار و تعامل نیاز دارد و در برخورد با نمایندگان ، رئیس مجلس باید از روش اقناعی برخوردار باشد و در برخی اوقات باید با روش‌های اخلاقی همراهی کرده و کار را به پیش ببرد.

وی تصریح کرد: افرادی که در این دوره به مجلس راه پیدا کرده‌اند، حتماً به این مسئله توجه دارند که اگر اقتدار مجلس خدای ناکرده خدشه دار شود و رئیس مجلس نتواند مقتدرانه آن را اداره کند، به اقتدار تک تک نمایندگان ضربه می‌خورد؛ لذا وقتی از این دیدگاه بی طرفانه شخصیت آقای لاریجانی و آقای عارف را بررسی می‌کنم، با تمام وجود و استدلال لازم منهای توجه به مسائل سیاسی، باندی و جناحی حتماً آقای لاریجانی را برای ریاست مجلس دهم اولی می‌دانم و بسیار بسیار قوی تر، با تجربه‌تر و توانمند تر می‌بینم.

منتخب مردم لنجان در دهمین دوره مجلس با تأکید براینکه یکی از ویژگی‌های عمده فردی که می‌خواهد یاست مجلس را برعهده گیرد، باید تعامل با جناح‌های مخالفش باشد، گفت: در اظهارات آقای عارف بعد از انتخابات 7 اسفند، حرف‌های علیه جریان اصول‌گرا می‌بینیم. باید پرسید شما که در گزارش خود می‌گویید 86 نماینده اصول‌گرا به مجلس دهم راه پیدا کردند، اگر نصف این تعداد نیز به مجلس راه پیدا کرده باشند، فردا اگر رئیس مجلس شوید، می‌خواهید با آنها همکاری کنید؟ به هر جهت مجلس همکاری می‌طلبد.

کوهکن افزود: نگاهی که مصالح را برای اداره امور در نظر می‌گیرد، معتقد است فرد هیچ گاه قبل از رسیدن به مسئولیت، علیه مجموعه‌ای که مردم انتظار همکاری با آنها را دارند، نباید صحبت کند.

وی با بیان اینکه آقای لاریجانی در این مدت علیه هیچ جریانی (اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و مستقل) صحبتی نکرد، افزود: این یعنی داشتن تدبیر لازم تا اگر فردا رئیس شد، با همه جریان‌ها و سلایق کار کند.

منتخب مردم لنجان در دهمین دوره مجلس خاطرنشان کرد: در مقایسه آقایان عارف و لاریجانی حتماً رأی بنده برای ریاست مجلس دهم به آقای لاریجانی است و برای این موضوع دلیل دارم و حاضرم دوستانه و برادرانه با آقای عارف صحبت کنم که به صلاح خود شماست که به آقای لاریجانی رأی دهی.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

834 نمایش

نظر دادن