تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 ارديبهشت 1395 ساعت 15:35

اوباما تا پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش به تهران نمی‌آید

یک مقام آمريكايي كه مسئول امور منطقه مي باشد، به بیان واقعیت هایی در مورد روابط آمريكا و ايران پرداخت.

عبدالكريم ابو النصر در روزنامه النهار نوشت: یک مقام آمريكايي كه مسئول امور منطقه مي باشد، به بیان واقعیت هایی در مورد روابط آمريكا و ايران پرداخت.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از انتخاب، در ادامه این گزارش به نقل از مقام آمریکایی آمده است:

اول: باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا، قبل از پايان دوره خود در ژانويه، از ايران ديدار نخواهد كرد. و نمي خواهد آنچه را كه با كوبا اتفاق افتاد يعني صلح پس از بيش از پنجاه سال بيگانگي و جدايي را تكرار كند.

دوم: روابط ديپلماتيك قطع شده بين آمريكا و ايران از سال 1979، بطور كامل و يا بخشي از آن در دوران اوباما باز نخواهد گشت، و دو كشور در هيچ سطحي، سفير و نمايندگان ديپلماتيك رد و بدل نخواهند كرد، همانطور كه با كوبا اتفاق افتاد.

سوم: با وجود امضاي توافق هسته اي، روابط آمريكا و ايران در دوران اوباما، بطور كامل عادي نخواهد شد و بين دو كشور روابط حسنه صورت نخواهد گرفت.

چهارم: بطور كلي هدف اساسي توافق هسته اي به امضا رسيده توسط ايران و آمريكا و ديگر كشورها، عادی سازی روابط آمريكا و ايران و بهبود آن نبوده است.

پنجم: كشورهاي حوزه خليج فارس مسئوليتي در قبال عدم وجود روابط عادی و بهبود يافته بين آمريكا و ايران ندارند، بلكه اختلافات بزرگ و جدي بين دو كشور عامل اين اوضاع مي باشد. روابط بين آمريكا و ايران زماني عادی خواهد شد كه تهران سياست هاي خود در منطقه را بطور كامل تغيير دهد و از صدور انقلاب و حضور در تعدادي از ميادين اصلي مانند سوريه، يمن و منطقه خليج فارس، دست بردارد.

ششم: دولت آمريكا، دست از تحريم هايی که تاكنون بخاطر حمايت از تروريسم(!) و "حزب الله" و اعمال کرده، برنخواهد داشت. اين ها تحريم هايي هستند كه مانع هر گونه روابط حسنه بين دو كشور می گردد.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

466 نمایش

نظر دادن