تاریخ انتشار: جمعه, 23 بهمن 1394 ساعت 01:49

اعتراض به پخش تصویر گریه تفنگدار آمریکا

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفت سوءاستفاده از ملوانان ما در تبلیغات ایران ما را منزجر کرده است.

خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفت سوءاستفاده از ملوانان ما در تبلیغات ایران ما را منزجر کرده است.

پایگاه خبری نیوی تایمز نوشت: در جدیدترین اقدام تبلیغاتی تلویزیون دولتی ایران تصاویر تفنگدار آمریکایی را که در دوران بازداشت در ایران گریه می کرد، منتشر کرد. این اقدام با انتقاد و محکومیت نیروی دریایی آمریکا مواجه شد.

کوین استفنز، سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا گفت: همانگونه که جان کری، وزیر امور خارجه گفت سوءاستفاده از ملوانان ما در تبلیغات ایران ما را منزجر کرده است. بازداشت نیروهای ما عصبانی کننده و غیرقابل قبول بود.

وی افزود: ایرانیان باید نظامیان آمریکایی را از آبهای خودشان به سمت بیرون همراهی و به آنها پیشنهاد کمک‌ های فنی ارائه می‌کردند.

استفنز با بیان این که «هر ملوان حرفه‌ای می‌داند کمک به سایر ملوانانی که با مشکلات فنی مواجه یا از مسیر خود منحرف شده‌اند، یک وظیفه است»، افزود: اقدام مسئولانه ای که ایرانی ها پس از برخورد با نیروهای ما در آبهای خود باید انجام می دادند این بود که آنها را با آرامش و به صورت صلح آمیز به خارج آبهای خود هدایت کنند و درصورت وجود مشکلات فنی در یکی از قایق ها به آنها یاری رسانند.

وی گفت: اینکه نیروهای ما به زور سلاح متوقف و بازداشت شدند، عصبانی‌ کننده و غیرقابل قبول بود. البته ما خوشحالیم که سرانجام دیپلماسی توانست مفید واقع شود، اما اگر نیروی دریایی ایران حرفه‌ای و مسئولانه عمل کرده بود، کار به اینجا کشیده نمی شد.

سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا در ادامه با بیان این که از سال 2012 تاکنون نیروی دریایی آمریکا هفت بار به ملوانان ایرانی کمک کرده است، تاکید کرد: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد اما به نظر می رسد حضور نیروهای آمریکایی در آبهای ایران در نزدیکی جزیره فارسی اتفاقی بوده است.


http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

2136 نمایش

نظر دادن