تاریخ انتشار: پنج شنبه, 22 بهمن 1394 ساعت 11:12

تغییر معادلات انتخابات در زادگاه ناطق نوری

 به گزارش آخرین نیوز اخبار رسیده از زادگاه شیخ نور حاکی از آن است که با ورود یک چهره انتخاباتی جدید به صحنه انتخابات معادلات سیاسی در دو هفته مانده به برگزاری انتخابات دچار دگرگونی و تغییرات جدی خواهد شد . در حالی که انتخابات در شهر نور و محمودآباد به رقابت میان چند نامزد با گرایش سیاسی شدید به دولت احمدی نژاد و مخالف جدی دولت روحانی و چند چهره گمنام محدود شده بود با ورود یک چهره سیاسی و دانشگاهی مستقل و معتدل که از حمایت طیف وسیعی از بدنه مدیریتی و حاکمیتی کشور برخوردار است  رنگ و بوی دیگری به خود خواهد گرفت .

گفته می شود به جهت  وابسته نبودن این چهره جدید به به حزب و گروهی خاص  و خستگی و دلخوری شدید مردم شهرهای نور و محمودآباد از سیاست زدگی و رفتارهای افراطی سالهای اخیر و تشدید محرومیت و عقب ماندگی اقتصادی و نادیده گرفته شدن مطالبات و حقوق حقه مردم این دو شهر از سوی دولت های قبلی و فعلی از شانس بالای انتخاباتی برخوردار است .شنیده ها حاکی از آن است که در ساعات پایانی مهلت قانونی تغییر حوزه انتخاباتی توسط کاندیداهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد زمزمه های حضور این چهره مستقل و معتدل با کارنامه و سابقه خوب سیاسی و علمی به گوش می رسد . گفته می شود وی استاد دانشگاه و از شاگردان و یاران دکتر ظریف وزیر امور خارجه است .

.

 این اتفاق در حالی رقم می خورد که دراین دوره درغیاب ناطق نوری ، ابهام انتخاباتی بشدت زیاد است و بخش عظیمی از مردمان این دو شهر 200 هزار نفری  سردرگم مشغول رصد اوضاع انتخاباتی هستند تا کاندید مطلوب خویش را در این میان برگزینند.هرچند حضور پررنگ  احمد ناطق نوری و فرزند ارشدش در محافل سیاسی و مجالس عمومی شهرستانهای نور و محمودآباد نشان از بازی گری فعالشان در این میدان می دهد و شنیده ها حکایت از حمایت آنها از یک کاندیدای محمودآبادی است اما به نظر می رسد فضای سیاسی در نور تغییر خواهد کرد.

این در حالی است که فیاضی نماینده کنونی حوزه نور و محمودآباد و مدیر کل پیشین آموزش و پرورش مازندران، در سایه عملکرد خود و مشکلات ناشی از تحریم کشور ، منتقدان فراوانی برای خود دست و پا کرده و بسیاری از حامیان گذشته خود را از دست داده ، وی اکنون تمام تلاش خود را برای جذب این دسته از یاران و افزایش اقبال عمومی بکار میگیرد . در غیاب حامیان دولتی و حضور منتقدین و خیل ناراضیان ، آقای فیاضی دلخوش به شکسته شدن آرا در بین رقبا و همچنین جلب حمایت شوراها و اعتماد مجدد مردم با افزایش خدمات عمرانی است.

در شهرستان محمودآباد 3 نفر فعلا میدان دار انتخابات می باشند ، مدعیانی که با اطمینان از رای آوری خود دست اجماع و اتحاد برای رسیدن محمودآباد به یک کاندیدا واحد را پس زده اند .در نور اما اوضاع بگونه ای دیگر است ، بعد از حذف علی اسماعیلی رقیب اصلی فیاضی از سوی شورای نگهبان چند کاندیدا گمنام در کنار فیاضی از مخالفان سرسخت دولت و برجام مشغول فعالیت می باشند .

گفتنی است شهرستان های نور و محمودآباد با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارند،این حوزه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا به حال ۴ نماینده به خود دیده است.     

 

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1622 نمایش

نظر دادن