تاریخ انتشار: پنج شنبه, 22 بهمن 1394 ساعت 11:12

حضور دیپلمات‌ها در حوزه‌های انتخابیه مازندران/ پای ظریف به انتخابات مجلس مازندران باز می‌شود؟

به گزارش مازند مجلس پس از اعلام نظر شورای نگهبان و رد صلاحیت چهره‌های شاخص  مازندران، اصلاح طلبان استان همچون هم فکران خود در سراسر کشور استراتژی معرفی گزینه‌های لایحه‌های پایین‌تر خود را در دستور کار قرار داده و حتی با جا به جایی حوزه انتخابیه نامزدها در تلاش‌اند تا در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه مازندران بدون نامزد نباشند.

اگرچه عبدالله حسینی به عنوان اولین دیپلماتی که نام او در رسانه‌های مازندران منتشر شد تاکنون نتوانسته است از فیلتر شورای نگهبان عبور کند تا حوزه انتخابیه آمل بدون سفیر گردد.

اما اصلاح طلبان حوزه انتخابیه بابل پس از رد صلاحیت چهره‌های شاخص، با جابه جایی یکی از کاندیدای منتسب به این حوزه انتخابیه از تهران به بابل توانسته است یکی از دو نامزد انتخاباتی خود را نهایی کند.

علی نجفی خوشرودی که فرزند بابل دانش آموخته علوم سیاسی از دانشگاه تهران و روابط بین الملل از دانشكده وزارت امور خارجه است که حوزه انتخابیه خود را از تهران به بابل منتقل کرده است.

در سوابق اجرایی وی دبیر اول سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، معاونت اداره كشورهای مشترك المنافع و قفقاز، ریاست اداره كشورهای مشترك المنافع و همسایگان شمال غربی،  سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان دیده می‌شود. همچنین وی به دو زبان انگلیسی و روسی تسلط دارد.

همچنین اصلاح طلبان مرکز استان نیز بعد از اعلام حمایت رسمی خود از علی اصغر یوسف نژاد، برای معرفی دومین گزینه خود، حمایت خود را به سوی دیپلمات برجسته‌ای معطوف داشته‌اند که زمزمه‌های حمایت غیر رسمی وزارت امور خارجه که پس از قضیه برجام و به توافق رسیدن ایران با کشورهای 5+1 محبوبیت بسیاری در جامعه کسی کرده است از وی نیز بسیار شنیده شده است.

کوروش جعفری متولد1350 فارغ التحصیل علوم سیاسی وحقوق بین الملل در مقطع کارشناسی ازدانشگاه وزارت امور خارجه است. وی مقطع کارشناسی ارشد را در رشته علوم سیاسی و حقوق بین الملل در دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده است.

از سوابق جعفری می توان به  کنسول سیاسی ایران در هنگ کنگ و ماکوئو، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل، 2 دوره نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس عمومی یونسکو در پاریس، ریاست هیات نمایندگی مذاکره با طرف خارجی در ترکیه و روسیه، نماینده ایران و رئیس هیات  در اجلاس توسعه و تجارت بین الملل در سازمان ملل، سابقه کار در دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاهها اشاره کرد.

همچنین شنیده ها حاکی از آن است که در ساعات پایانی مهلت قانونی تغییر حوزه انتخاباتی توسط کاندیداهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد نیز زمزمه های حضور یک چهره مستقل و معتدل با کارنامه و سابقه خوب سیاسی و علمی به گوش می رسد . گفته می شود وی استاد دانشگاه و از شاگردان و یاران دکتر ظریف وزیر امور خارجه است که از حمایت گسترده نیروهای سیاسی برخوردار است. .

2236 نمایش

نظر دادن