تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 بهمن 1394 ساعت 13:11

در منزل عبدالله نوری چه گذشت؟/ برجام 2 اصلاحات آغاز شد

اين روزها اخباري از خودانتقادي در اردوگاه اصلاح‌طلبي به گوش مي‌رسد؛

روزنامه آرمان نوشت؛

اصلاح‌طلباني كه درگذر زمان به هر دليلي راه خود را از اصلاح‌طلبان واقعي جدا كردند و به مسيري رفتند كه در آن هجمه به جريان اصلاح‌طلبي يك تكليف محسوب مي‌شود البته خودشان اين تغيير را نمي‌پذيرند و با توجيه‌هايي دور از منطق عملكرد خود را در جهت اصلاح معرفي مي‌كنند. از جمله اين اصلاح‌طلباني كه شايد ديگر نتوان از برخي جهات، نام اصلاح‌طلب بر آنها نهاد عباس عبدي باشد كه هر از چندگاهي با مواضعي كه مي‌گيرد تصميمات اردوگاه اصلاح‌طلبي را به زير سوال مي‌برد يا موضعي خلاف آن را بيان مي‌دارد كه بهانه‌اي براي تندرو‌ها در هجمه به اصلاحات شود.

او كمي بعد از اظهارنظرش درباره هاشمي كه فضاي غبارآلودي را ايجاد كرد براي برطرف كردن سوءتفاهم‌ها مصاحبه‌اي انجام داد و طي آن بارديگر اظهاراتي داشت كه مكمل هجمه ابتدايي‌اش به هاشمي بود. عبدي گفت: «صحبت آقاي هاشمي فارغ از مفادش به‌ هيچ‌وجه ناظر بر كمك‌ كردن به تاييد صلاحيت نبود. ناظر بر تحميل هزينه بود. اين كار بدون لحاظ محتوا فقط بايد بعد از ردصلاحيت صورت مي‌گرفت، نه قبل از نهايي‌ شدن نتيجه بررسي صلاحيت‌ها. اين به آن معني نيست كه ايشان قطعا تاييدصلاحيت نمي‌شود، اتفاقا اميد داريم كه حتما تاييد شوند اما هر اتفاقي بيفتد اين صحبت‌ها اثر منفي داشت.

براي همين همه تعجب كردند. اين چه كمكي مي‌كرد؟ حسن‌آقا اصلا نمي‌خواست اعتراض كند اما اصرار كردند و ايشان اعتراض كرد. وقتي اين كار انجام شد، اين صحبت اصلا كمكي به او نمي‌كند. صحبت آقاي هاشمي مي‌توانست بعد از نهايي‌شدن حكم شوراي نگهبان براي تحميل هزينه آن هم نه با اين محتوا باشد. اين محتوا، محتوايي مدرن و قابل‌قبول نيست. اصلاح‌طلبان نمي‌توانند از اين محتوا دفاع كنند و احتمال مي‌دهم كه حسن‌آقا نيز درخواستي براي رعايت صلاحيت به‌واسطه انتساب خانوادگي ندارند.»

همين اظهارات كه به نام يك عضو اردوگاه اصلاح‌طلبي منتشر مي‌شود سبب كاهش اعتماد به اين جريان است و شايد براي همين بود كه ديروز سايت انتخاب نوشت: «گفته مي‌شود اقدامات اخير برخي از اصلاح‌طلبان سابق كه تغيير مواضع داده‌اند، با انتقاد بزرگان اصلاحات مواجه شده است. پس از سخنان آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در دفاع از بيت امام و انتقاد از عدم احراز صلاحيت، تعدادي از چهره‌هاي اصلاح‌طلب سابق كه در مقاطع حساس مواضع عجيبي مي‌گيرند به تخريب هاشمي پرداختند. اين اقدام با ناراحتي وانتقاد بزرگان اصلاحات مواجه شده است و از اينكه چرا برخي اصلاح‌طلبان سابق سعي دارند به اسم اصلاح‌طلبي، دفاع از قانون اساسي وحقوق شهروندي را تخريب كنند ابراز نگراني كرده‌اند.

در يكي از جلسات در منزل عبدا... نوري كه تعداد زيادي از چهره‌هاي اصلاح‌طلب حضور داشته‌اند عملكرد اين چهره‌ها كاملا منفي و برخلاف اصول فكري اصلاح‌طلبان اعلام شده است. يكي ديگر از بزرگان اصلاحات كه نام «لیدر اصلاحات» به او اطلاق مي‌شود نيز در ديداري از اينگونه تخريب هاشمي به اسم اصلاح‌طلبان اظهار تاسف و نگراني كرده است. كيانوش راد و برخي ديگر از چهره‌هاي اصلاح‌طلب نيز در يادداشت‌هايي به اين موضوع پرداخته‌اند كه اظهارات هاشمي حاوي اصول وآرمان‌هاي اصلاح‌طلبانه بوده است و اگراصلاح‌طلبان به هردليلي امكان موضع‌گيري در دفاع از آزادي‌ها وحقوق اساسي ندارند ديگر تخريب هاشمي به‌دليل مواضعش خارج از موازين فكري و آرمان‌هاي اصلاح‌طلبانه است.» اكنون اصلاح‌طلبان به دنبال راهكاري براي كنترل اعضايي هستند كه نام اصلاح‌طلب دارند و مواضعشان با اصلاح‌طلبي سازگار نيست.


http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

2283 نمایش

نظر دادن