تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 بهمن 1394 ساعت 12:34

حداد: ائتلاف اصولگرایان هیچ ارتباطی با احمدی‌نژاد ندارد

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: شورای ائتلاف اصولگرایی هیچ ارتباطی با احمدی‌نژاد نداشته است و خطوط قرمز ما روشن است، که این خطوط قرمز فتنه و انحراف است.

غلامعلی حداد عادل بعدازظهرامروز (دوشنبه) با حضور در دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی در نشستی با محوریت انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت‌ها و چالش‌ها حضور یافت.

مهم‌ترین سخنان سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در این نشست به این شرح است:‌

* من هیچ ارتباطی با نهضت آزادی نداشته‌ام، اگرچه به بزرگان این محور احترام می‌گذاشتیم.چون من با شهید مطهری محشور بودم از تفاوت دیدگاه وی با مهندس بازرگان مطلع بودم و به همین دلیل به سمت و سوی نهضت آزادی نرفتم و ارتباط تشکیلاتی با آنها نداشتم و در سال 47 در دانشگاه شیراز چون ساواک به فعالیت‌های من حساس بود دستگیر شدم و 66 روز بازداشت بودم.

* وقتی قضایای 88 به نتیجه نرسید با گذشت 3 ماه از این موضوع تلویزیون‌ها یک خبری را نقل کردند مبنی بر این که شخصی در آمریکا دستگیر شده که می‌خواسته سفیر عربستان را ترور کند و با این حربه چند هفته‌ای بمباران تبلیغاتی ضد جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در همین راستا پرونده هسته‌ای ایران را از آژانس بین‌المللی به شورای امنیت بردند و تحریم‌ها را تصویب کردند.

*ما اصول‌گرایان بنایی بر تضعیف دولت نداریم و تصمیم نداریم که دولت هر کاری می‌کند آن را نفی کنیم و چوب لای چرخ دولت بگذاریم و معتقدیم رئیس جمهور با 52.7 درصد رای مردم انتخاب شده و رئیس جمهور قانونی کشور است و همانطور که امام فرمودند تضعیف دولت جایز نیست و رهبری نیز بر آن تاکید دارند ما هم از دولت حمایت می‌کنیم.

*اگرچه ما معتقدیم تیم مذکره کننده تمام تلاش خود را انجام داد ولی هنوز ما یک اقدام عملی مثبت از پسابرجام ندیده‌ایم و آمریکایی‌ها از فردای مهلت قانونی برداشتن تحریم‌ها در مجلس آمریکا شروع به تزریق تحریم‌های جدید جد ایران کردند که نمونه‌اش جانشین تحریم موشکی به جای تحریم هسته‌ای بود.

* حرکت ما برای باقی ماندن و داشتن مجلس اصولگرا دعوا بر سر قدرت نیست، ما با توجه به اصولی که داریم حساسیت‌هایی بر روی فرصت‌ها و تهدیدهای داخلی و خارجی داریم و این عوامل است که ما را به صحنه رقابت کشانده است که خوشبختانه علی‌رغم اختلاف سلیقه‌ها میان گروه‌ها و تشکلاتی که در اصولگرایی وجود دارد در 2 - 3 ماه اخیر نتیجه این حاصل شد که وحدتی در انتخابات شکل بگیرد و سرگردانی مردم در انتخابات کم شود.

* آنهایی که دلسوز انقلاب هستند سعی کنند سبد رای مردم شکسته نشود . تلاش می‌کنیم مجلس آینده از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پیروی کند.

*{ درباره رابطه ائتلاف اصولگرایان با احمدی‌نژاد} به هیچ وجه با احمدی‌نژاد ارتباطی نداشتیم و خطوط قرمز ما روشن است، که این خطوط قرمز فتنه و انحراف است.

*{ درباره فعالیت بسیج در انتخابات پیش‌رو} بسیج با نیروهای مسلح طبق قانون متفاوت است و نیروهای مسلح نمی‌توانند کار تبلیغاتی داشته باشند اما بسیج به دلیل این که یک معنای وسیعی دارد و به معنی حاضر بودن در صحنه برای کمک به انقلاب است حضورش در انتخابات مخالف قانون نیست.

* ما نسبت به بعضی از برنامه‌های دولت نقد و سوال‌هایی داریم ما خواهان توضیح درباره سیاست‌های اقتصادی دوران پسابرجام و توضیح درباره سیاست‌های فرهنگی دولت هستیم و ما در جایی حمایت می‌کنیم و در جایی نقد داریم.

* قصه سفارت عربستان را نباید به حساب اصولگرایان گذاشت، در جامعه‌ای که خونشان به جوش‌آمده عده‌ای کار اشتباهی کردند که ما آن را محکوم کردیم و نباید این موضوع در موعد انتخابات وسیله تسویه حساب شود و به حساب اصولگرایان نوشته شود که این بی‌انصافی است.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

362 نمایش

نظر دادن