تاریخ انتشار: شنبه, 17 بهمن 1394 ساعت 12:40

کلاهبرداری به دفترچه‌های بیمه سلامت هم رسید!

مرد جوان شگردی عجیب و خاص را برای اجرای نقشه هایش به کار می‌برد. او با تاسیس دفتری تحت عنوان بیمه سلامت و استخدام چندین بازاریاب از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد. او علاوه بر این شگرد با ترفند فروش سیم کارت‌های رُند، سیم کارت هایی که شماره های معمولی داشتند، با مبالغ کلان به فروش می رساند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از آنا، دی ماه امسال راز این کلاهبرداری با تماس زن جوانی به پلیس آغاز شد. زن جوان که قصد داشت صحت و اعتبار شرکت بیمه را بدست آورد، نمی دانست سرنخ یک کلاهبرداری حرفه ای را بدست پلیس می دهد. او که متوجه شده بود در دام یک کلاهبرداری افتاده است از ماموران خواست تا برای رسیدگی به این پرونده به خانه اش مراجعه کنند. با حضور کارآگاهان در محل او به پلیس گفت : ساعت 11:30 خانمی ناشناس که خودش را آزموده معرفی کرد با شماره تماس های ****091981 و ***33022 با خانه ام تماس گرفت و گفت "آیا دفترچه سلامت نیاز دارید ؟" من هم با دادن مشخصات خودو فرزندام درخواست دفترچه بیمه کردم. ساعت 5:30 دقیقه بعد از ظهر همان روز مرد جوان با موتورسیکلت به خانه مان مراجعه کرد و گفت: "دفترچه های بیمه را برایتان آورده ام". با دیدن دفترچه های سلامت، برای اینکه از اعتبار دفترچه ها مطمئن شوم با پلیس تماس گرفتم که در این تماس به من گفته شد، دفترچه بیمه بهانه ای برای کلاهبرداری است.

به‌دنبال این تماس ماموران راهی محل شده و راکب موتورسیکلت را بازداشت کردند. مرد جوان که خود را در دام پلیس می دید به ماموران گفت: مدتی قبل در خیابان نواب جوانی را به‌عنوان مسافر سوار موتور کردم . این شخص به‌نام مهدی در زمان پیاده شدن از موتور پیشنهاد کرد که در شرکتش در خاوران – بعد از فرهنگسرا به عنوان راننده پیک مشغول به‌کار شوم. طی این مدت نیز تنها وظیفه داشتم تا دفترچه های سلامت را به دست صاحبان آنها برسانم و هیچ اطلاعی از سایر کارها ندارم.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "جعل و استفاده از دفترچه های بیمه مجعول" و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 3 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

کارآگاهان در تحقیقات نامحسوس خود اطلاع پیدا کردند که دفتر شرکت ، چندی پیش جهت اجاره از طریق روزنامه ... آگهی شده و در اوایل مردادماه سال جاری توسط "مهدی " به عنوان دفتر انجام خدمات کامپیوتری اجاره شده اما بر خلاف توافق مابین مؤجر و مستأجر ، به محلی برای بازاریابی و فروش دفترچه های مجعول بیمه تحت عنوان دفترچه های سلامت تحت پوشش شرکت سلامت ایران تبدیل شده که در ادامه تحقیقات مشخص شد که اساسا چنین شرکتی با این مشخصات اساسا وجود خارجی ندارد .

جذب از طریق آگهی

با حضور کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی در محل دفتر مشخص که چند خانم تحت عنوان بازاریاب در آنجا مشغول به‌کار هستند . این خانم ها در اظهاراتی مشابه عنوان کردند که همگی آنها از طریق آگهی استخدام روزنامه مشغول به‌کار شدند. آنها در اظهارات خود عنوان کردند : " با شماره هایی که توسط مهدی به ما ارائه می شد تماس می گرفتیم . پس از تماس ، متن از قبل تهیه شده ای را برای آنها می خوانیدم و نهایتا می گفتیم که "آیا متقاضی دریافت دفترچه بیمه سلامت هستید ؟" که در صورت درخواست تحویل دفترچه سلامت ، از طریق پیک موتوری دفترچه ها را برای افراد ارسال دریافت و در ازای هر دفترچه مبلغ 149 هزار تومان توسط راننده پیک دریافت می شد " .

در ادامه رسیدگی به پرونده ، متهم اصلی پرونده پس از حضور در محل فروش دفترچه های سلامت جعل شده دستگیر و در همان تحقیقات اولیه به کلاهبرداری اعتراف کرد .

متهم در ادامه تحقیقات ، علاوه بر "جعل دفترچه های بیمه" به "کلاهبرداری از طریق فروش شماره رند مورد درخواست مشترکان تلفن همراه" نیز اعتراف کرد و گفت : " هر سیم کارت معمولی را به قیمت 17 الی 25 هزار تومان خریداری می کردم. سپس به صورت کاملا اتفاقی با شماره های مختلف تلفن همراه (همراه اول ، ایرانسل و .. ) تماس می گرفتم و می گفتم شماره مشابه و یا شماره رند نزدیک به شماره آنها را در اختیار دارم . در صورتی‌که شخصی درخواست خرید سیم کارت مورد نظر خود را می کرد، برچسب شماره مورد درخواست مشتری را روی سیم کارت درج و نهایتا سیم کارت خریداری شده به مبلغ 25 هزار تومان را به چند برابر قیمت واقعی آن می فروختم " .

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : در بازرسی از محل فروش دفترچه های بیمه مجعول ، ده‌ها دفترچه بیمه مجعول به‌همراه مشخصات تعدادی از مالباختگان کشف شد ؛ همچنین متهم اصلی پرونده به ده‌ها فقره کلاهبرداری از طریق فروش سیم های تلفن همراه متعلق به یکی از اپراتورهای تلفن همراه در پوشش شماره های رند نیز اعتراف کرده است ؛ لذا با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده ، متهم اصلی پرونده جهت انجام تحقیقات و شناسایی سایر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است " .

1073 نمایش

نظر دادن