تاریخ انتشار: شنبه, 19 اسفند 1391 ساعت 11:06

تحريم‌های جديد اتحاديه اروپا عليه 9 مقام ايرانی

چند ديپلمات اروپايي اعلام کرده اند که اين اتحاديه هفته آينده تحريم هاي جديدي را عليه 9 مقام ايراني وضع مي کنند.

به گزارش خبرگزاري رويترز به نقل از چند ديپلمات اتحاديه اروپا نوشته است که اين اتحاديه قصد دارد هفته آينده تحريم هاي جديدي را عليه مقامات ايراني وضع کند.

بنا بر اين گزاش، اين تحريم ها قرار است به بهانه آنچه «نقض حقوق بشر» در ايران خوانده شد، وضع شود. اين تحريم ها عليه 9 نفر از مقامات رسمي ايران و چند ايراني ديگر اعمال خواهد شد.

هفته گذشته «احمد شهيد» گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور ايران با انتشار جديدترين گزارش خود مدعي افزايش نقض حقوق بشر در ايران شد. «جواد لاريجاني» رئيس ستاد حقوق بشر قوه قضائيه اين گزارش را «پرونده سازي» خوانده و مي گويد «اين گزارش فاقد روش شناختي است».

امروز وزارت خزانه داري آمريکا هم از تلاش خود براي متقاعد کردن اتحاديه اروپا به اعمال تحريم هاي جديدتر عليه ايران خبر داده است. اتحاديه اروپا پيش از اين هم چند تن از مقامات رسمي ايران را تحريم کرده و اموال آن ها در خارج از کشور بلوکه کرده بود.

اين تحريم هاي جديد در حالي اعمال مي شود که مذاکرات اتمي ميان ايران و گروه 1+5 به تازگي پايان يافته و دور جديد آن هم در فرودين ماه انجام مي شود. با اين وجود اتحاديه اروپا همچنان به راهبرد مذاکره موازي با فشار ادامه مي دهد.

منبع: فارس

2062 نمایش

نظر دادن