تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 بهمن 1394 ساعت 17:39

روحانی ایتالیا را به مقصد فرانسه ترک کرد

رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه به سفر رسمی خود به جمهوری ایتالیا پایان داد و رم را به مقصد پاریس پایتخت فرانسه، ترک کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری که روز دوشنبه و در نخستین مرحله از سفر اروپایی خود وارد ایتالیا شد، بستر تحرکی جدی در روابط دو کشور را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، توریسم و علمی و فناوری، با توافق بر سر نقشه راه همکاری‌های مشترک، هموار کرد.

رییس جمهوری ایران پیش از ترک رم در گفت‌و‌گویی با خبرنگاران تاکید کرد که شعاع طرح‌های مشترک اقتصادی ایران و ایتالیا فرا‌تر از دو کشور و به نفع منطقه خواهد بود.

روحانی در جریان این سفر ضمن دیدار با رییس جمهوری و نخست وزیر ایتالیا، در واتیکان؛ مقر کاتولیک‌های جهان، با پاپ فرانسیس نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس جمهوری که گروهی از فعالان بخش خصوصی ایران نیز وی را در سفر به رم همراهی می‌کردند، همچنین نشستی با فعالان اقتصادی و تجار ایتالیایی داشت؛ نشستی که همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور را عمق بیشتری خواهد بخشید.

ایتالیا در سال‌های نه چندان دور، شریک نخست تجاری ایران در میان اعضای اتحادیه اروپا بود و اکنون مقامهای ارشد این کشور می‌گویند می‌خواهند بار دیگر اینجایگاه را از آن خود کنند، هر چند که بی‌تردید با رقبای تازه نفس و بازار جذاب ایران، کار برای آنان دشوار‌تر از گذشته است.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

782 نمایش

نظر دادن