تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 دی 1394 ساعت 11:05

پیش‌بینی گرانی طلا در روزهای آینده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: در پی افزایش میزان تنش‌های سیاسی در منطقه حجم تقاضا برای طلا در سطح بازارهای جهانی افزایش یافت و در مجموع رشد 43 دلاری را برای این فلز گران‌بها رقم زد.

اقتصادنیوز نوشت:

در آغاز سه ماهه پایانی سالجاری پیش بینی‌ها تا حدودی بر آن بود تا ارزش طلا به تبع گرانی اندک اونس جهانی در بازارهای جهانی روند صعودی به خود بگیرد و در کنار این موضوع به دلیل ناامنی‌های منطقه برخی از کارشناسان افزایش چند دلاری اونس جهانی را محتمل می‌دانستند.

در یک هفته اخیر ارزش اونس جهانی با وجود آنکه گرانی به خود دیده است اما شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که اونس جهانی افزایش 43 دلاری را به ثبت رسانده و پیش بینی می‌شد چنین ارزشی در تصمیم‌گیری اخیر فدرال رزرو آمریکا مبنی بر رشد 0.25 درصدی نرخ بهره آمریکا رخ دهد که چنین نشد.

حال جای سوال دارد که چه اتفاقاتی در یک هفته اخیر رویه بازار جهانی اونس و طلای داخلی را دستخوش تغییر کرده است، در یک هفته گذشته بازارهای جهانی که بیشترین تاثیر را از تحولات سیاسی می‌گیرند با توجه به اتفاقات اخیر در روابط بین‌المللی ایران و عربستان شاهد افزایش ارزش اونس جهانی بوده‌اند.

در کنار افزایش ارزش اونس جهانی، ارزش دلار نیز در بازار داخلی رویه رشد ارزش خود از هفته گذشته را حفظ کرده و در حال حاضر به ارزش3733 تومان رسیده است.

ارزش دلار در بازار داخلی در پی تقویت ارزش دلار در بازارهای خارجی، افزایش میزان تقاضا در پی افزایش حجم سفرهای توریستی و تسویه حساب‌های روزهای پایانی سال رویه صعودی به خود گرفته است.

در رابطه با افزایش ارزش طلا در بازار داخلی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: در پی افزایش میزان تنش‌های سیاسی در منطقه حجم تقاضا برای طلا در سطح بازارهای جهانی افزایش یافت و در مجموع رشد 43 دلاری را برای این فلز گران‌بها رقم زد.

محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: با وجود آنکه از روز شنبه بازارهای جهانی به تعطیلی آخر هفته ورود کرده‌اند و دیگر معامله‌ای به طور رسمی صورت نمی‌گیرد اما ارزش طلای خام 18 عیار و مصنوعات طلا در بازار داخلی روند صعودی به خود گرفته‌اند که این موضوع به دلیل افزایش نرخ دلار در بازار آزاد است.

او با اشاره به اینکه ارزش سکه تمام در طی یک هفته گذشته 32 هزار تومان رشد داشته است، گفت: با توجه به پیش بینی رویه نرخ ارز مبنی بر افزایش و تحولات سیاسی در منطقه شرق آسیا و خاورمیانه پیش بینی می‌شود ارزش اونس جهانی همچنان بر مدار گرانی باشد.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

362 نمایش

نظر دادن