تاریخ انتشار: دوشنبه, 23 آذر 1394 ساعت 02:00

نطق آتشین علیه سعید مرتضوی در مجلس

حسین دهدشتی در نطق میان دستور خود به تخلفات متعدد سعید مرتضوی اشاره کرد و گفت: آقای مرتضوی همچنان در دادگاه فکر می کند که قاضی است و با محافظ مسلح در دادگاه حاضر می‌شود، ایشان به جای دادگاه وقت دادرسی تعیین می کند.
خبرگزاری خانه ملت: حسین دهدشتی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، گفت: فساد اقتصادی در ایران دست دولت یا فرد خاصی نبوده است، یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های مبارزه مردم ایران اسلامی با نظام ستم‌شاهی، فساد اقتصادی در کنار فساد سیاسی حاکم برجامعه بود، ما با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب‌اسلامی در مبارزه با فساد چه‌ کرده‌ایم؟

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، گفت: پرونده‌های متعدد وقطوری همانند فساد 3هزارمیلیاردتومانی، دکل‌های گم‌شده و آهن‌پاره، بابک زنجانی و تخلفات متعدد سعید مرتضوی در تامین اجتماعی وجود دارد، متهمانی که در دادگاه نقش شاکی را بازی می‌کنند  و از جمهوری اسلامی طلبکار می‌شوند مساله‌‌ای است که از کنار آن نمی توان بی‌تفاوت عبور کرد؛ آقای بابک‌زنجانی باصحبت‌های خود سیستم‌قضایی و امنیتی را به سخره می گیرد؛ آقای مرتضوی همچنان در دادگاه فکر می کند که قاضی است و با محافظ مسلح در دادگاه حاضر می‌شود، ایشان به جای دادگاه وقت دادرسی  تعیین می کند.

وی گفت: سعیدمرتضوی چه تفاوتی با سایر متهمان دارد؟ مگر نباید همه در پیش‌گاه قانون یکسان باشند؟ نباید سابقه قاضی بودن وی در برخورد قوه قضائیه با آقای مرتضوی تاثیرگذارباشد، داستان اختلاف حضرت امیر‌المومنین علی(ع) با مردمسیحی بر سر زره در زمان خلافت ایشان و حضور در دادگاه را به خاطر آورید و با این رفتارها مقایسه کنید.

دهدشتی گفت: سخنگوی قوه قضائیه ممنوع‌الخروجی آقای مرتضوی را رسما اعلام کرده بود اما در مورد لغو نشدن این مساله کم‌ترین اطلاع‌رسانی صورت گرفت. باارسال پیام نائب‌الزیاره بودن سعیدمرتضوی متوجه می ‌شویم که ایشان خارج کشور و دعاگوی ملت ایران به ویژه بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند. باید مشخص شود که ممنوع‌الخروجی مرتضوی لغو شده یا مسائل دیگری در میان است؟

عضو کمیسیون انرژی در مجلس نهم، تصریح کرد: آقایان مسئول ، آقای خاوری هم پیش از خروج از کشور محاسن داشت، چفیه برگردن می انداخت، در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد؛ همین ظاهرپسندی‌ها موجب ازبین رفتن هزاران میلیارد از سرمایه‌های کشور شد. بنده به عنوان مسئول تحقیق درباره پرونده شستا در کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به رویه پیش گرفته شده در مورد آقای مرتضوی اعتراض دارم.

وی گفت: حجم فساد در پرونده تامین اجتماعی به شدت گسترده است و هیچ تناسبی در برخورد قوه قضائیه با متهمان مشاهده نمی کنیم. در همین جایگاه از مسئولان قوه قضائیه می‌خواهم که با توجه به فساد گسترده و قانون‌گریزی‌های ایشان در مناصب قبلی عملکرد وی را بازبینی نمایند. ایشان رئیس‌ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده‌ و متاسفانه قاضی بوده است. شایسته است قوه قضائیه احکامی را که آقای مرتضوی در زمان قضاوت خود همانند توقیف فله‌ای 120 نشریه و بیکارشدن عده‌ زیادی از روزنامه نگاران را مجددا مورد بررسی قرار دهند تا خدای ناکرده حقی ضایع نشده باشد.

دهدشتی گفت: متاسفانه عده‌ای فرصت طلب در هردو جناح کشور در پس نقاب اصولگرایی و اصلاح‌طلبی پنهان شده و اقدامات ما علیه فساد اقتصادی و سیاسی را اقدام علیه جناح خود محسوب می‌کنند تا از حمایت سیاسیون برخوردار شوند. تشت رسوایی فرصت‌طلبان که از بام بر زمین افتد، چوب حراجی برای آن جناح یا نظام است؛ این روند نتیجه‌ای جز بدبینی جوانان به جمهوری‌اسلامی ندارد.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که مبارزه با فساد یک جهاد اکبر است، این جهاد عظیم را با اغراض سیاسی نباید آلوده کنیم. رئیس جمهوری سابق، شخصی را که متهم به فساد بود را به سمت ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب کرد و مجلس هم او را به ریاست دیوان محاسبات می گمارد. کمی بعد فساد ایشان معلوم می‌شود، چه کسی پاسخگوی این پارادوکس تلخ است. انتصاب‌هایی از این دست آیا هزینه برای نظام نیست؟ چرا نباید دادگاهی تشکیل شود و آقای احمدی نژاد پاسخگوی این انتصاب‌ها و قانون‌گریزی‌ها باشد؟ چرا هرکس حق امضا دارد باید خود را محق به هر امضایی بداند؟

نماینده مردم آبادان در مجلس نهم گفت: وقتی که کج‌روی‌هایی مانند فساد متولد شود با عدم نظارت و کنترل این بیماری همانند سرطان گسترش می‌یابد و قبح آن برای مردم ریخته می‌شود. رویه معیوب برخورد با مفاسد، کج‌روی را تبدیل به هنجار در جامعه می‌کند. همین مسائل باعث شده است که روابط‌عمومی زیرمجموعه آقای ترکان، سکه‌هایی با عنوان زیرمیزی برای تهیه کننده صداوسیما می‌فرستد و در پاسخ به اعتراض ما می‌گوید که اشتباه ما این بود کم سکه داده ایم، اگر بیشتر سکه می فرستادم این مشکل پیش نمی‌آمد!

وی گفت: به دنبال آبروریزی پیش آمده مردم منتظر برخوردقاطعانه با این فساد هستند اما این فرد صوری برکنار و به عنوان مسئول دفترمنطقه آزاد اروند در منطقه محروم دوبی می‌شود. این همین کج روی‌هایی است که درحال تبدیل به هنجار است. عدم برنامه ریزی و نظارت دقیق همانند تعطیل کردن سازمان برنامه و بودجه توسط دولت سابق زمینه ساز گسترش فساد اقتصادی و سیاسی بوده است. در عدم برنامه ریزی شفاف ابزار نظارت بی‌اثر می‌شود.

این نماینده مجلس نهم گفت: متاسفانه در دولت فعلی آقای ترکان در مقابل ورود دیوان محاسبات به مناطق آزاد بیش از 2 سال مقاومت کرد و اجازه ورود نداد، متاسفانه خود نظارتی هم وجود ندارد. آقای ترکان سربسته باید بگویم،اعطای وام‌های کلان باسود 2درصد و ماشین های گران قیمت به بعضی مسئولان ذی‌نفوذ در خرمشهر، آبادان و اهواز توسط منطقه آزاد اروند چه توجیهی دارد؟

دهدشتی گفت: آقای ترکان شما نهادهای نظارتی دیگر را هم آلوده کرده‌اید. شما به جای برخورد با سکه های کثیف زیرمجموعه خود ، وی را ارتقا درجه می‌دهید؛ چرا دم از مبارزه با پول‌های کثیف می زنید؟ به اعتقاد بنده یکی از مهم‌ترین دلایل عقب‌ماندگی مناطق محرمی نظیر آبادان ، خرمشهر،چابهار همین فساد اقتصادی و سیاسی است. اگر قرارگرفتن افراد فاسد و ناکارآمد در مناصب مهم و خاص نبود شاید 9هزار دانش‌آموز آبادانی به دلیل فقر در آستانه ترک تحصیل نبودند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به رغم انتقادات فراوانی که به دلیل مقابله با فاسد با آن مواجه شده‌ام، یگانه راه خروج از محرومیت را مبارزه فساد می‌دانم. مفاسد اقتصادی با رانت‌های خرد و کلان بر حجم محرومیت مناطق محروم می افزایند. سوگند به جان خودم در مبارزه با افرادی که در فساد و گمراهی غوطه ور هستند یک لحظه هم مدارا و سستی نمی کنم. از خدا بترسید و به خداپناه برید.
 
1190 نمایش

نظر دادن