تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 آبان 1394 ساعت 11:32

پیرموذن: تمجيد از خود نباشد، من ترکم! ما ترکان آذري ميوه درختيم، هر رهگذري سنگ زند، بيم نداريم!

نماینده اردبیل بخش اعظم نطق امروز خود را به دفاع از اقوام و اقلیت ها در تمامیت عرضی کشور اختصاص داد و از عدم اجرای اصولی از قانون اساسی در این زمینه گلایه کرد.

آخرین نیوز: کمال الدين پيرموذن در سخنان خود با بيان اينکه «همه ايرانيان در سراسر گيتي به آذربايجان افتخار مي کنند که منشا تحولات مهم ايران و منطقه و جهان است»، افزود: آذربايجان پيشاني ايران است.

وي از جانب موکلانش در حوزه هاي انتخابيه اردبيل، ادامه داد: قرار ما در قالب آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي بر اين بود که ثروت ملي عادلانه تقسيم شود و هيچ تفاوتي بين اقوام نباشد. قرار اين نبود که برخي اصول قانون اساسي مورد تاييد امام ملت، بيش از سه دهه به اجرا در نيايد و رسانه ملي بار خاطر دولت نظام و چهره هاي محبوب ملت بوده و به اقوام شجاع ايران توهين کند. قرار ما اين نبود که برخلاف تاکيد امام و رهبري به پايتخت اسماعيل صفوي، بي مهري شود و به بانيان تمدن شيعي کشور و يکپارچه کنان ايران، چنين بي توجهي شود.

نماينده اردبيل خواستار آن شد که در فرصت طلايي تدوين برنامه ششم کشور، به همه اين بي قراري ها و تبعيض ها پايان داده شود.

پيرموذن که مي گفت «نگذاريم جاي شاکي و متشاکي در ايران عوض شود»، خاطرنشان کرد: عجبا که ما بايد از آقاي سرافراز براي توهين به اقوام، سياسي کردن عزاداري مردم اردبيل و جبهه گيري در انعکاس توافق برجام شکايت کنيم اما او در عوض از من و آقايان قاضي پور و شجاعي شکايت کرده است! آقاي سرافراز به عوض اين شکايت به بيانيه نمايندگان ترک زبان مجلس توجه کن! لازم است که به جاي چنين واکنشي حق اعتراض را پاس داريم .

او افزود: تمجيد از خود نباشد، من ترکم! ما ترکان آذري ميوه درختيم، هر رهگذري سنگ زند، بيم نداريم!

نماينده اردبيل در پايان سخنانش از روحاني و ظريف و عراقچي تشکر کرد.

448 نمایش

نظر دادن