تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 خرداد 1394 ساعت 12:37

توصیه‌های معنادار دبیرکل جامعه روحانیت به یکتایی‌ها

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در توصیه‌هایی معنادار، خطاب به اعضای تشکل تازه تأسیس یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی گفت: اگر جایگاهی را در این کشور به دست آورید، باید بدانید که اصلح باید در آنجا بنشیند. اگر فردی در جمع ما نام‌نویسی نکرده ولی اصلح است، بر اویی که از بین ما نام‌نویسی کرده ارجح‌ است.    

از همین اول راست بگویید

به گزارش آنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، در همایش یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی که عصر امروز ـ دوشنبه ـ در سالن شهدای انقلاب اسلامی در سرچشمه تهران برگزار شد، در سخنانی ضمن تأکید بر ضرورت وحدت گفت: باید واحد باشیم، طاغوت می‌خواهد ما واحد نباشیم. عصاره اسلام دو چیز است؛ کلمة‌التوحید و توحیدالکلمة، یعنی اینکه همه به سوی وحدت حرکت کنیم و همه یک راه را انتخاب کنیم.

وی با بیان این‌که «بدبختی مسلمین این است که هر یک راهی جداگانه را برمی‌گزینند»،‌ افزود: دشمن مسلمین را ترسانده و به آنها چشم دوخته‌ است. دشمن اینها را گروه‌گروه کرده ولی ما باید بکوشیم که امت واحده باشیم. خود طاغوت می‌داند برای مسلط شدن باید جمع واحدی داشته باشد و یک تصمیم را بگیرد تا مسلمین را پراکنده کند.

اگر آرمان‌تان آرمان انقلاب است، راست بگویید

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در بخش دوم سخنان خود، خطاب به اعضای تشکل «یکتا» گفت: گام اول این تشکل این است که باید در ورود، صادقانه رفتار کنند و از همان روز اول ـ که امروز است ـ این صداقت حاکم باشد.

تشکل باید دنبال اصلح باشد چه در تشکل و چه خارج از آن. اگر فردی جای دیگری نام‌نویسی کرده، ولی هدف ما را دارد او را دوست می‌داریم و از خودمان می‌دانیم. تشکل باید به دنبال جذب افراد باشد
 
 

موحدی‌کرمانی در ادامه به یکتایی‌ها توصیه کرد: اگر آرمان‌ها، آرمان‌های انقلاب است، راست بگویید و به اهدافی که رنگ غیرخدایی دارد، نپردازید.

وی در این باره اضافه کرد: این تشکل اگر جایگاهی را در این کشور به دست آورد، باید بداند که اصلح باید در آنجا بنشیند. اگر فردی در جمع ما نام‌نویسی نکرده ولی اصلح است، بر اویی که از بین ما نام‌نویسی کرده ارجح‌ است و باید او مدنظر قرار گیرد.

موحدی کرمانی با اشاره به تجربه عملکرد حزب‌ جمهوری اسلامی در این زمینه گفت: حزب جمهوری اسلامی هم در زمانی که شهید رجایی نامزد ریاست جمهوری شد، وی را به عنوان نامزد این حزب معرفی کرد در حالی که شهید رجایی عضو حزب نبود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه «تشکل باید دنبال اصلح باشد چه در تشکل و چه خارج از آن»،‌ افزود: اگر فردی جای دیگری نام‌نویسی کرده، ولی هدف ما را دارد او را دوست می‌داریم و از خودمان می‌دانیم. تشکل باید به دنبال جذب افراد باشد.

وی با یادآوری این مطلب که «از ابتدای انقلاب، جامعه روحانیت مبارز و حزب جمهوری اسلامی، آغازگر فعالیت حزبی در نظام جمهوری اسلامی بودند»، از یکتایی‌ها به خاطر برگزاری نخستین همایش‌شان در محل حزب جمهوری اسلامی تشکر کرد.

موحدی‌کرمانی با اشاره به حادثه هفتم تیر و شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش گفت: من شب هفتم تیر، تب داشتم. فردایش به من گفتند که اینجا منفجر شده و سعادت شهادت نداشتم.

وی، با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله بهشتی اظهار کرد: شهید بهشتی واقعا مخلص بود زمانی که می‌خواستیم حزب جمهوری اسلامی را تشکیل دهیم، اول دیدیم که چه کسانی با ما هم‌فکر هستند؛ اگر کسی عدم شایستگی داشت در جمع ما راه پیدا نمی‌کرد. با این وجود زمانی که اعلام موجودیت کردیم، مردم استقبال زیادی کردند.

مهم این است که شما می‌خواهید چه کنید

موحدی‌کرمانی در ادامه سخنان خود، با اشاره به 16 شاخص اعلام شده اصولگرایان و چهار اصل اساسی اصولگرایی گفت: باید مقابل آزادی غیرمشروع ایستاد. فتنه‌گران دنبال آزادی غیرمشروع بودند و رهبری هم مکرر این مسئله را بیان کردند که شما اگر نتیجه انتخابات را قبول ندارید ما قانون داریم که می‌توانید از طریق آن، اعتراضات خود را بیان کنید.

وی در پایان سخنان خود مجددا خطاب به اعضای تشکل یکتا توصیه کرد: مهم این است که شما می‌خواهید چه کنید؛ اول اینکه انسان‌های مرتبط با خدا بسازید. اگر اصولگرا هستید، باید بدانید که نباید در بین خودتان روحیه برائت پیدا شود. هر کس در دایره اصولگرایی است باید به او عشق بورزید. محصول این تشکل هرچه باشد باید از بهترین چیزها باشد چراکه شما اهدافتان را مصالح کشور عنوان کردید. برای مجلس، باید جدی به فکر باشید. اقدامات فردی در مقاطعی اصلا نمی‌تواند مؤثر باشد؛ از این رو باید تشکل شکل گیرد و در این مواقع به وجود آوردن تشکل واجب است.

561 نمایش

نظر دادن