تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 خرداد 1394 ساعت 15:00

باز هم جنجال دروغین یک پایداریچی

     

سایت صراط نوشت:

قاسم جعفری، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز از تریبون مجلس که محل بیان موضوعات ملی و دغدغه های جدی نظام است در تذکری نسبت به عدم حضور برخی رسانه های خاص در جلسه علنی روز گذشته به دلیل آنچه وی بازخورد انتشار عکس های دیدار ریاست مجلس با نمایندگانی از پارلمان اروپا بود ادا کرد.

در واکنش به این تذکر بذرپاش عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد که این موضوع روز گذشته پیگیری شد و رئیس مجلس هم دستور داد تا این مورد مرتفع شود و اشتباهی که به وجود آمده بود حل شد و در حال حاضر نیز دو نفر از خبرنگاران خبرگزاری فارس در مجلس حضور دارند بنابراین طبق رویه قبلی موضوع مرتفع شد و باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از همکاران در مجلس زحمت می کشند که نباید نافی زحمات آنها بود.

نکته قابل توجه در این تذکر نماینده بجنور تلاش وی برای ایجاد فضایی با القای ممانعت از ورود برخی خبرگزاری ها به مجلس برای حذف این رسانه ها از جریان اطلاع رسانی است کما این که در ابتدای تذکر خود نیز تاکید کرد که نباید جلوی اطلاع رسانی آزاد و روان را گرفت.

اظهارات غیر منطقی و فاقد سندیت قانونی این نماینده از آن جهت قابل بررسی است که طبق گفته خود وی یک خبرنگار از خبرگزاری فارس و مطابق اظهارات بذرپاش دو خبرنگار از این رسانه در مجلس حضور داشتند بنابراین طرح این ادعا که تلاشی برای حذف این رسانه ها صورت گرفته است ، بیاناتی سخیف و دور از شان نمایندگی است چرا که اگر قصدی برای این کار وجود داشت از اساس اجازه حضور خبرنگار داده نمی شد.

گذشته از این مساله آیین نامه داخلی مجلس تصریحی در خصوص تعداد خبرنگاران ندارد و به نظر می رسد بهتر است این نماینده در سال پایانی فعالیت خود، آیین نامه داخلی مجلس را با دقت بیش تری مرور کند.

با وجود تاکید مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس بر دوری از سیاسی کاری، این نمایندگان و برخی رسانه ها با رفتارهایی که در روزهای اخیر از خود نشان داده اند ضمن نقض فرمایش معظم له فضای سیاسی و روانی مجلس را نیز ملتهب ساخته اند. این رفتار به حدی شدت داشته است که برخی رسانه های ضدانقلاب این مساله سوژه ای علیه این افراد با نیت تسویه حساب سیاسی فراکسیون اقلیت اصولگرای مجلس از ریاست قوه مقننه با توجه به انتخابات هیات رییسه سال چهارم مجلس نهم عنوان کرده اند. تذکرات و گفت و گو هایی که به نام خبرنگاران است اما نیت آن ها شفاف نیست.

به نظر می رسد جو سازی این نماینده محترم و افتادن نام وی به صورت موقت بر زبان رسانه ها و دیگر نمایندگان، بی ارتباط با سفر استانی آتی رئیس جمهور به استان خراسان شمالی نباشد .

831 نمایش

نظر دادن