تاریخ انتشار: شنبه, 29 فروردين 1394 ساعت 16:20

نظر جالب وزیر خارجه استرالیا درباره حجاب

وزیر امور خارجه استرالیا که در سفر به ایران، تلاش کرده ظاهر و پوششی شبیه به دختران ایرانی داشته باشد، در پاسخ به فضولی یک زن فعال در فیسبوک و مخالف حجاب توضیح داد که نه تنها در ایران، بلکه در استرالیا نیز گاهی از روسری استفاده می کند.

خانم جولی بیشاب، وزیر امور خارجه استرالیا که به ایران سفر کرده است، علاوه بر خشمگین کردن سیاستمداران طرفدار انزوای ایران، باعث ناامیدی برخی از مخالفان حجب و حیا نیز شد.

به نوشته روزنامه های استرالیایی، پیش از سفر بیشاب به ایران، یک زن فعال در فیسبوک که با همکاری شبکه های بی بی سی فارسی و من و تو از زنان و دختران ایرانی می خواهد عکس های بدون روسری و نیمه برهنه خود را به نشانه آزادی در فیسبوک منتشر کنند، برای وزیر خارجه استرالیا نوشته بود که برای اینکه مجبور به تحمل حجاب نباشد، نباید به ایران سفر کند.

خانم بیشاب در پاسخ این زن، با تاکید بر اینکه حجاب از نظر او تحمیل نیست، گفته است:  «در واقع، من خودم هم گاهی روسری، کلاه یا سرپوش های دیگر را در زندگی روزمره ام بر سر می گذارم.»

وزیر خارجه استرالیا

این زن فیسبوکی مخالف حجاب، از جمله ایرانیانی است که در فیسبوک به "عشق خارج" شهرت دارند و چند سال پیش به قصد خارجی شدن، ایران را ترک کرده و در خارج پناهنده شده است.

جالب آنکه مهمترین موضوعی که وزیر خارجه استرالیا در دیدار با وزیر خارجه کشورمان مطرح کرده، جلوگیری از رفتن ایرانیان شبیه به این زن فیسبوکی به استرالیا و حتی بازگرداندن آنها از استرالیاست.

2611 نمایش

نظر دادن