تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 فروردين 1394 ساعت 10:24

مهمترین ایرانی‌تباران کاخ سفید را بشناسید + تصاویر

کاخ سفید فهرستی از اسامی مقامات ارشد آمریکایی منتشر کرده است که در کنفرانس مطبوعاتی اوباما حاضر بودند.
تابناک: کاخ سفید فهرستی از اسامی مقامات ارشد آمریکایی منتشر کرده است که در کنفرانس مطبوعاتی اوباما حاضر بودند. این افراد از جزئیات مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ اطلاع داشتند. از جمله این افراد نام یک آمریکایی ایرانی تبار به نام سحر نوروز‌زاده دیده می‌شود. نوروز‌زاده قبلا عضو شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) بود و هم اکنون مسئول پرونده ایران در شورای امنیت ملی آمریکاست.

 

بسته دوشنبه هفدهم فروردین



بسته دوشنبه هفدهم فروردین
سحر نوروززاده در حال نشان دادن سفره هفت سین به جان کری


علاوه بر این، منشی اوباما نیز یک آمریکایی ایرانی‌تبار است. فریال گواشیری منشی ایرانی - آمریکایی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز از دیگر ایرانی تباران فعال در کاخ سفید است. فریال گواشیری منشی ایرانی - آمریکایی اوباما (نفر اول از سمت راست) در حال یادداشت‌برداری رسانه‌های عربی درباره چگونگی پیشرفت نوروز‌زاده در ساختار سیاسی آمریکا ادعاهایی مبنی بر نقش داماد ایرانی جان کری مطرح کرده‌اند.


بسته دوشنبه هفدهم فروردین
منشی ایرانی اوباما
بسته دوشنبه هفدهم فروردین


قبل از این هم به هنگام انتخاب جان کری به عنوان وزیر خارجه آمریکا موضوع نسبت فامیلی سببی او با یک آمریکایی ایرانی‌الاصل در رسانه‌های این کشور مطرح شد. وانسا کری دختر جان کری با پزشک ایرانی به نام بهروز والاناهید ازدواج کرده است. برخی خبرهای تایید نشده هم می‌گویند که این دختر جان کری و همسر ایرانی‌اش قبل از ازدواج در سال ۲۰۰۹ به ایران هم سفر کرده بودند. برخی تندرو‌ها در آمریکا نیز ابراز نگرانی کرده بودند داشتن داماد ایرانی برای وزیر امور خارجه آمریکا ممکن است بر موضع جان کری نسبت به تهران تاثیر عاطفی داشته باشد.

بسته دوشنبه هفدهم فروردین

بهروز والاناهید و همسرش وانسا دختر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا
2463 نمایش

نظر دادن