تاریخ انتشار: شنبه, 27 دی 1393 ساعت 10:39

نفت به کانال ۵۰ دلاری بازگشت

قیمت جهانی نفت در آخرین روز معاملات هفته گذشته نزدیک به ۲ دلار افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات در برابر ۵۰ دلار و ۱۷ سنت معامله شد.

تسنیم: قیمت جهانی نفت که طی روزهای گذشته به زیر 50 دلار سقوط کرده بود در جریان معاملات روز جمعه با طی کردن روندی افزایشی به بالای 50 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت دریای شمال در آخرین روز معاملات هفته گذشته با افزایش 1.9 دلاری نسبت به روز قبل از آن مواجه شد و به 50 دلار و 17 سنت در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز در پایان معاملات در برابر 48 دلار و 69 دلار معامله شد.

قیمت جهانی نفت طی دو روز گذشته و در پی پیش بینی ها برای کند شدن سرعت رشد تولید نفت غیر عضو اوپک در سال 2015 رو به افزایش گذاشته است. آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرد سرعت رشد تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک در سال 2015 کمتر خواهد شد و قیمت نفت در نیمه دوم سال 2015 احیا خواهد شد.

قیمت جهانی نفت از نقطه اوج خود در اواسط سال 2014 بالغ بر 55 درصد کاهش یافته است و کارشناسان انرژی تصمیم اوپک برای حفظ سقف تولید خود در نشست نوامبر این سازمان را یک علت مهم ادامه روند نزولی قیمت نفت می دانند.

عربستان به همراه کویت، امارات و قطر 4 کشوری بودند که در برابر خواست سایر اعضای اوپک برای کاهش سقف تولید این سازمان مقاومت کردند.

وزیر انرژی کویت امروز اذعان کرد انتظار سقوط قیمت نفت تا این سطح را نداشته است.

536 نمایش

نظر دادن