تاریخ انتشار: شنبه, 20 دی 1393 ساعت 18:20

ديابت، آسم، چاقي و بيش‌‌فعالي عوارض تولد انتخابي

رئيس انجمن مامايي ايران گفت: مطالعات نشان داده است کودکاني که والدين آنها روز تولدشان را انتخاب کرده‌اند مستعد ابتلا به ديابت، آسم، آلرژي، سلياک، چاقي، کم‌خوني دوران کودکي، اوتيسم و بيش‌فعالي خواهند بود.

سلامت نيوز: ناهيد خداکرمي با اشاره به عوارض تولد انتخابي والدين بر جنين اظهار داشت: برخي خانواده‌ها مخصوصاً زنان باردار از پزشک متخصص يا ماما مي‌خواهند که فرزند خود را در روزي خاص به دنيا بياورند هر چند که پزشک يا ماما زمان تولد انتخابي را مناسب بداند اما اين نوزادان با خطراتي در آينده مواجه خواهند بود.

* بارداري کامل بين 38 تا 40 هفته است

عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت: بارداري کامل بين 38 تا 40 هفته طول مي‌کشد و مي‌تواند تا 42 هفته نيز ادامه پيدا کند و پس از آن علامت رسيدگي جنين و آماده شدن براي زندگي خارج از رحم انقباض‌هاي رحمي و دردهاي زايمان است بنابراين هر تولدي که بدون درد و پارگي کيسه آب باشد زودتر از موعد است.
وي افزود: گاهي اين نوزادان نارس هستند و گاهي از نظر ظاهري نارس نيستند اما از درون مشکلاتي خواهند داشت.

* پرهيز از زايمان‌هاي انتخابي و سزارين
رئيس انجمن مامايي ايران تصريح کرد: پديده آفرينش به گونه‌اي طراحي شده است که مادر و جنين با واسطه جفت که پل ارتباطي آن دو است ارتباط برقرار کند. جنين از اين طريق مسير تکامل را طي کرده و تولد را نيز بدن مادر تعيين مي‌کند.
وي ادامه داد: خالق هستي مسير تولد را به صورت طبيعي تعيين کرده است و اين زمان بين 8 تا 20 ساعت به طول مي‌انجامد و کسي حق ندارد اين زمان را از کودک بگيرد چرا که خلقت آن را تعيين و علم تأييد کرده است.
خداکرمي گفت: فقط 15 درصد از موارد نياز به سزارين دارند و 85 درصد کودکان مي‌توانند بدون مداخله و به طور طبيعي به دنيا بيايند.

* ديابت، چاقي و بيش‌‌فعالي عوارض تولد انتخابي
عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي اظهار داشت: مطالعات نشان داده است که کودکاني که کودکاني که والدين آنها روز تولدشان را انتخاب کرده‌اند مستعد ابتلا به ديابت، آسم، آلرژي، سلياک، چاقي، کم‌خوني دوران کودکي، اوتيسم و بيش‌فعالي خواهند بود.
خداکرمي افزود: والدين بدانند اگر فرزندشان با سزارين انتخابي به دنيا بيايد 50 درصد خطر ابتلا به بيماري‌هاي مذکور در کودک افزايش مي‌يابد.
وي گفت: حتي يک روز زودتر از موعد طبيعي به دنيا آمدن تجاوز به حق و حقوق کودک است چرا که او را از نعمت زندگي داخل رحمي محروم کرده‌ايم بنابراين توصيه مي‌شود پزشکان متخصص و ماماها مادران را از پيامدهاي تولد انتخابي توسط والدين آگاه کند.
رئيس انجمن علمي مامايي ايران خاطرنشان کرد: با توجه به خواسته والدين براي داشتن فرزند سالم بهتر است تولد فرزند خود را حتي يک روز جلو نيندازند و متخصصان زنان و ماماها نيز تن به خواسته نابجاي آنها ندهند.

821 نمایش

نظر دادن