تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 آذر 1393 ساعت 11:30

حفر خندق در اطراف موصل توسط داعش

مسئول اطلاع رسانی حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی از اقدام داعش در حفر خندق در اطراف موصل برای مقابله با عملیات آزادسازی شهر موصل خبر داد.

تسنیم: مسئول اطلاع رسانی حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی از اقدام داعش در حفر خندق در اطراف موصل برای مقابله با عملیات آزادسازی شهر موصل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری "السومریه نیوز"، یک مسئول حزب دموکرات کردستان عراق که ریاست آن را مسعود بارزانی بر عهده دارد، روز یکشنبه اعلام کرد که افراد مسلح وابسته به داعش اقدام به حفر خندق در اطراف شهر موصل و بعشیقه کردند تا در مقابل عملیات ارتش برای آزاد سازی موصل "مقاومت" کنند.

"سعید مموزینی" مسئول اطلاع رسانی حزب دموکرات کردستان در موصل به السومریه نیوز گفته که "داعش حفر خندق در اطراف شهر موصل و منطقه بعشیقه را آغاز کرده است".

وی در ادامه با بیان اینکه داعش این اقدام را با هدف مقاومت در برابر عملیات آزادسازی شهر موصل و منطقه بعشیقه انجام می دهد، گفت: این اقدام در برابر عملیات آزادسازی موصل مانعی محسوب نمی شود و هیچ تاثیری ندارد.

نخست وزیر عراق چندی پیش در دیدار با جمعی از مسئولان عراقی استان نینوا اعلام کرد که آزادسازی موصل(مرکز استان نینوا) آزادی سازی عراق است و این امر جزئی از استراتژی ما برای نابودی داعش است.

حیدر العبادی دستور داد یک فرماندهی عملیات برای آزادسازی استان نینوا از گروهک تروریستی داعش تشکیل شود. وی این فرمان را به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در نشست پارلمانی دیروز صادر و تاکید کرد نیروهای عراقی عملیات آزاد سازی استان نینوا و مناطق نزدیک به موصل را آغاز کردند.

این فرمان نخست وزیر عراق پس از اقدام ارتش عراق و نیروهای مردمی در آزادسازی منطقه جرف الصخر در جنوب بغداد و پاکسازی شهر بیجی و پالایشگاه آن از تروریست‌های داعش صادر شده است.

915 نمایش

نظر دادن