تاریخ انتشار: پنج شنبه, 13 آذر 1393 ساعت 11:36

ضریب نفوذ بیمه در کشور اعلام شد

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به انجام طرح‌‌های پژوهشی از جمله تحلیل ضریب نفوذ بیمه در کشور گفت: ضریب نفوذ بیمه کشور در سال گذشته ۱.۷۳ درصد بوده است.      

به گزارش آخرین به نقل از فارس، غدیر مهدوی کلیشمی امروز در بیست و یکمین همایش بیمه و توسعه با اشاره به اجرای طرح‌های پژوهشی صنعت بیمه در پژوهشکده بیمه اظهار داشت: طرح پژوهشی نرخ‌نامه مشورتی بیمه‌ها و همچنین طرح مطالعه مالیات بر ارزش افزوده در صنعت بیمه و بازنگری شرایط عمومی بیمه اتومبیل از جمله این طرح‌ها است.

رئیس پژوهشکده بیمه افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌های پژوهشی ما تحلیل کمی و کیفی ضریب نفوذ بیمه در سال‌های گذشته بود که برای اولین‌بار تحقیق جامعی در این زمینه انجام شد.

مهدوی گفت: براساس نتایج به دست آمده از این تحقیق ضریب نفوذ صنعت بیمه از سال ۹۰ تا ۹۲ به ترتیب ۱.۳۷، ۱.۸۵ و ۱.۷۳ درصد بوده است.

به گفته وی البته چنانچه تقاضای بیمه‌های اجتماعی را هم به این آمار اضافه کنیم، ضریب نفوذ به بالای ۹ درصد می‌رسد که با میانگین جهانی فاصله چندانی ندارد.

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به قراردادهای پژوهشکده بیمه با دانشگاه تهران و علامه طباطبایی برای تأسیس رشته بیمه در مقطع دکتری گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه شهید بهشتی داریم که موافقت آن از سوی وزارت علوم انجام شده و براین اساس دانشگاه شهید بهشتی از سال آینده در مقطع دکتری در رشته علوم اکچوئرال (علم محاسبات فنی بیمه) دانشجو خواهد پذیرفت.

وی گفت: همچنین براساس قراردادی که با مؤسسه مالزی داریم، آموزش مسائل تکنیکی دانش بیمه در حال انجام است.

514 نمایش

نظر دادن