تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 آذر 1393 ساعت 13:51

چرا چهره مسعود رجوی را دیگر کسی نمی‌بیند؟

تسنیم: یکی از گزاره ها این است که در یکی از حملات موشکی به مقرهای منافقین بخشی از صورت مسعود رجوی دچار سوختگی شده و چهره‌ای مشمئز کننده از وی ساخته است.

به نقل از موسسه راهبردی دیده‌بان، یکی از مسائل مهم مربوط به گروهک تروریستی منافقین، پنهان شدن مسعود رجوی از فضای عمومی و پادگان‌های آنها است.
در این خصوص اظهارت نظرات متفاوتی صورت پذیرفته و بعضاً در مواردی خود سازمان هم موج‌سواری‌هایی را به بهانه اخباری چون کشته شدن رجوی صورت داده است.

با این حال آنچه قریب به واقعیت است تلفیقی از دو گزاره می‌باشد که در ذیل به آن اشاره می‌کنیم:
اول اینکه رجوی پس از قرار دادن مریم عضدانلو بعنوان شخص اول سازمان برای نیروها؛ با اصطلاح رئیس جمهور برگزیده مقاومت و قرار دادن خودش بعنوان رهبر ایدئولوژیک نشان داد که قرار است تمام ماهیت گروهک را در شخصیت خودش خلاصه نماید، لذا با رفتن در قاب "غیبت" بعنوان فردی دست‌نیافتنی برای اعضای سازمان، سعی کرد ماهیت شخصیتی خودش را ماورایی تعریف نماید.

گزاره دیگر که ضمن اینکه جدای از مسئله ابتدایی نیست و در واقع تکمیل‌کننده آن به نظر می رسد این است که در یکی از حملات موشکی به مقرهای منافقین بخشی از صورت مسعود رجوی دچار سوختگی شده و چهره‌ای مشمئز کننده از وی ساخته است.
رجوی در واقع با دو مورد مذکور همواره خودش را در پس پرده ای قرار داده و ابهامی دست‌ساز را ایجاد کرده است که نیاز به پنهان شدن دارد.
موجی مردمی علیه گروهک منافقین در عراق در حال شکلگیری است که نهایتا منجر به اخراج جمعی اعضای سازمان بصورت کلی در عراق خواهد شد،این مسئله حداقل مشخص می کند که آیا رجوی در عراق ساکن بوده است یا خیر و در عین حال محدوده حضور وی را در کشورهای احتمالی به نمایش میگذارد.

1592 نمایش

نظر دادن