تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 مهر 1393 ساعت 13:34

درآمد داعش از فروش نفت چقدر بوده است؟

يک موسسه تحقيقاتي اعلام کرد که درآمد گروه تروريستي داعش از فروش نفت پيش از حملات ائتلاف بين المللي، روزانه حدود 2 ميليون دلار بوده است.

به گزارش العالم، مؤسسه تحقيقاتي آي.اچ.اس (IHS) اعلام کرد که درآمد داعش از فروش نفت عراق و سوريه پيش از حملات ائتلاف آمريکا، روزانه حدود 2 ميليون دلار بوده است.

اين موسسه خاطرنشان کرد، اين مبلغ دو برابر نرخي است که در گزارش ماه گذشته کنگره آمريکا آمده است.

"آي.اچ.اس" که در زمينه اطلاعات بازار و اقتصاد جهاني فعال است، اعلام کرد: داعش تأسيساتي نفتي را تصرف کرده است که توليدات روزانۀ اين تأسيسات به 350 هزار بشکه مي رسيد ولي داعش فقط حدود 50 تا 60 هزار بشکه نفت در روز توليد مي کند.

موسسه "آي.اچ.اس" افزود: علت کاهش شديد توليدات نفتي داعش "جنگ، تعطيلي تأسيسات نفتي و ناتواني داعش در مديريت ميادين نفتي" است.

اين مؤسسه در گزارشي تحليلي با عنوان "غنايم جنگي: مسؤول منابع نفتي مناطق ناآرام شمال عراق و سوريه کيست؟" به نقل از ارتش آمريکا اعلام کرد: جنگنده هاي ائتلاف بين المللي مبارزه با داعش سپتامبر گذشته چند پالايشگاه نفتي را در شرق سوريه هدف قرار دادند.

ارتش آمريکا خاطرنشان کرده که حملات هوايي مشابهي نيز هفته گذشته براي تخريب يک پالايشگاه سيار در نزديکي شهر دير الزور اجرا شده است.

"آي.اچ.اس" در گزارش خود افزود: مي توان گفت که داعش قدرت توليد نفت را به علت حملات هوايي ائتلاف آمريکا تا حدي از دست داده است ولي ميزان خسارات وارده را نمي توان پيش بيني کرد.

اين مؤسسه تحقيقاتي اعلام کرد: اکثر محموله هاي نفتي که داعش در بازار سياه مي فروشد، با کاميون از مرزهاي سوريه مي گذرد و وارد ترکيه مي شود و به قيمتي بين 25 تا 60 دلار فروخته مي شود.

751 نمایش

نظر دادن