تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 مهر 1393 ساعت 03:11

آلبوم صوتی بازیگر معروف زن با اشعار فروغ فرخزاد

الهام پاوه نژاد معتقد است: يکي ازويژگي هاي قابل توجه در اشعار فروغ فرخزاد ، شيوه روايتي/نمايشي بودن آن است.

به گزارش آخرین نیوز، اين بازيگر تئاتر ، تلويزيون و سينما که قرار است اين روزها آلبومي با نام «فروغ /کجاست خانه باد؟»  با صداي او وارد بازار صوتي شود ، در گفت و گو با «باني فيلم» افزود: ايده اصلي اين کار از يک تحقيق دانشگاهي در سال 72 و واحد درسي اصول نقد که مرحوم رضا سيد حسيني استاد آن بودند  به ذهنم رسيد. يکي از تکاليفي که براي اين واحد داشتيم  تحقيق و بررسي و نقد بر آثار يک شاعر بود.انتخاب من به دليل علاقه  زياد اثار فروغ فرخزاد بود. نقد هاي بسياري را در مورد آثارش خواندم و نکته قابل توجه که در هيچکدام از نقدها به آن اشاره اي نشده بود همين  ويژگي نمايشي بودن اشعار فروغ بود.
پاوه نژاد  ادامه داد: به نظرم از آنجا که فروغ فرخزاد به عنوان بازيگر در صحنه تأتر تجربياتي داشته است ، بسياري از اشعارش  داراي بار دراماتيک و متاثر از احساس اجرايي هستند ومي توان مانند يک مونولوگ بلند و يا  حتي ديالوگ خوانده شود تا آن جا که اين خصوصيت حتي در نوشتار شعر هم رعايت شده است.تاکيد من بر اين ويژگي باعث شد تا در خواندن اشعار فروغ  به شيوه تازه اي در خوانش شعر برسم.


پاوه نژاد همچنين درباره همکاري اش با بهرام عظيم پور (کارگردان سريال بيداري)گفت : طي دوستي قديمي و چند همکاري که با اين بزرگوار داشته ام، ايشان  درجريان اين ايده بودند. با توجه به اينکه اطلاعات و معلومات ايشان در ادبيات و موسيقي  کمتر از سينما و تأتر نيست و همچنين نياز ما به منتقد ، مشاور و ناظري آگاه، باعث شد  که ايشان نظارت و مشاوره اثر را بپذيرند و حلقه ارتباطي محکم و خوبي بين من و آهنگساز باشند و ما از نقد صحيح ايشان در مراحل مختلف کار بهره بگيريم. در پي اين روند و اشراف ايشان به اثر لطف کردند ساخت تيزر را هم به عهده گرفتند.
اين بازيگر در پايان گفت: پيمان خازني  آهنگساز  آلبوم «فروغ /کجاست خانه باد؟»   مهم ترين تاثير  را جهت توليد  آرام  و فرهنگي کار داشت . توليد اين اثر نزديک به چهار سال زمان برد و نشر بزرگ و معتبر باربد  تکثير و توزيع اين آلبوم را برعهده گرفته و اميدواريم اثر در نيمه پاييز به بازار عرضه شود.

2131 نمایش

نظر دادن