تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 مهر 1393 ساعت 09:12

"توطئه علیه سوریه وارد مرحله دوم شده"

شمخانی، در نشست خبری در دمشق غرب را مولد تروریست دانست و گفت: عناوینی مانند طالبان و القاعده با تصمیم آمریکا و با سناریوسازی یازده سپتامبر و با هدف لشگر کشی به خاورمیانه اغاز شد و اکنون به شکل دیگری در خاورمیانه بروز کرد.

به گزارش شبکه خبر، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در این نشست خبری که در سفارت ایران برگزار شد، تاکید کرد: مسئله مبارزه با تروریسم موضوع جدیدی در منطقه نیست و ما سال هاست که در ایران و منطقه با آن مبارزه کرده ایم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به اینکه پایگاه تروریست‌ها در منطقه رژیم صهیونیستی است، گفت: باید از خودمان بپرسیم چه کشورهایی هستند که از تروریست‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند.

دیدارهای دبیرشورای عالی امنیت ملی در سوریه و لبنان/93/07/09

شمخانی با اشاره به اینکه توطئه علیه سوریه وارد مرحله دوم شده است، گفت: ملت‌های ایران، سوریه و عراق با تروریسم مقابله کرده‌اند و این درحالی است که غرب پس از ماجرای سر بریده شدن یکی از خبرنگاران غربی تحرکات خودش را آغاز کرد.

دیدارهای دبیرشورای عالی امنیت ملی در سوریه و لبنان/93/07/09

وی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم چیز سختی نیست و پایگاه تروریست‌ها در این منطقه در رژیم صهیونیستی قرار دارد، ابراز داشت: باید از خودمان بپرسیم چه کشورهایی هستند که از تروریست‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جنگ ائتلاف ضد داعش برای حمایت از قدرت تروریست‌ها در منطقه است، تاکید کرد: ما آماده کمک به ارتش لبنان در مقابله با تروریسم هستیم.

دیدارهای دبیرشورای عالی امنیت ملی در سوریه و لبنان/93/07/09

وی افزود: کسانی که سرنوشت منطقه را تعیین می‌کنند ملت‌ها هستند نه قدرت‌های خارجی.

دبیر شورای عالی امنیت ملی  در دیدار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در دمشق بر ادامه حمایت ایران از مقاومت دولت و ملت سوریه در برابر تروریست ها تاکید کرد.

شمخانی  که از لبنان  به سوریه رفته است، در این دیدار با تجلیل از مقاومت کم نظیر دولت و ملت سوریه در مبارزه همه جانبه با تروریست های تکفیری گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت همه جانبه از کشور دوست و برادر سوریه که درخط اول مبارزه با مقاومت قرار دارد، ادامه خواهد یافت.

شمخانی همچنین با سرلشکر علی مملوک، رئیس شورای امنیت ملی سوریه هم دیدار کرد.

830 نمایش

نظر دادن