تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 شهریور 1393 ساعت 10:58

دیاله در محاصره ارتش عراق/ سد الصدور پاکسازی شد

فرمانده پلیس دیاله عراق از پاکسازی منطقه سد الصدور و هلاکت ۱۵ تن از تروریست‌ها خبر داد. همزمان جنگنده های آمریکایی بارها مواضع داعش را در اطراف سد حدیثه در استان الانبار بمباران کردند .

به گزارش آخرین نیوز به نقل از العالم، سرلشکر جمیل الشمری اعلام کرد: نیروهای نظامی عراق، پلیس مبارزه با تروریسم و نیروهای واکنش سریع با پشتیبانی عشایر منطقه سد مخزنی الصدور را در 40 کیلومتری شمال شرق بعقوبه (مرکز استان دیاله) از لوث وجود تروریست ها پاکسازی کردند.

سد الصدور پاکسازی شد
وی افزود: نیروهای نظامی عراق موفق شدند 15 تروریست را در این منطقه به هلاکت برسانند و دو خودروی نظامی حامل سلاح سنگین و ضد هوایی را منهدم کنند و 10 مین کاشته شده در خیابان های منطقه را نیز خنثی نمایند.

الشمری همچنین از فرار بیش از 200 تروریست عرب و غیر عرب از مناطق مختلف دیاله مخصوصا سد الصدور به سمت استان های شمالی عراق خبر داد و خاطرنشان کرد که نیروهای عراقی همچنان در تعقیب گروههای تروریستی در اطراف دیاله هستند.

همزمان جنگنده های آمریکایی روز دوشنبه پنج بار مواضع عناصر داعش را در اطراف سد حدیثه و شهر اربیل بمباران کردند .

مرکز فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دوشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد در حملات هوایی جنگنده های این کشور تعدادی از خودروهای عناصر داعش و مقادیری از تسلیحات آنان در نزدیکی سد حدیثه در استان الانباردر غرب بغداد منهدم شد.

جنگنده های آمریکایی همچنین  با حمله به عناصر داعش نزدیک اربیل شماری از تروریست ها را کشتند و چند دستگاه خودروی آنان را منهدم کردند .

به گزارش آخرین نیوز به نقل از پایگاه خبری نهرین ، مرکز فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا افزود: جنگنده های آمریکایی از ابتدای ماه سپتامبر  148 بار مواضع و پناهگاه های داعش را در مناطق مختلف شمال و غرب عراق هدف قرار دادند .

از سوی دیگر در دو حمله مهاجمان مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش در منطقه الجبور در جنوب فلوجه 20 نفر از ماموران پلیس و افراد قبایل کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

 بر اساس این گزارش مهاجمان مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش بامداد امروز خودرویی بمب گذاری شده را نزدیک اداره پلیس منفجر کردند که به کشته شدن 20 تن و زخمی شدن بیش از 50 نفر از ماموران پلیس و غیر نظامیان منجر شد.

دومین حمله از طریق قایق صورت گرفت که به کشته شدن 5 فرد مسلح و فرار دیگر مهاجمان منجر شد.

854 نمایش

نظر دادن