تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 شهریور 1393 ساعت 14:16

جبهه النصره هم اعمال داعش را محكوم كرد

یکی از رهبران سابق جبهه تروریستی النصرة مرتبط با القاعده در سوریه ضمن انتقاد شدید از اقدامات ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش وی را به کشتار سنی‌های شام متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی المسلة، ابوماریه قحطانی که پست مسئول دینی در جبهه النصره و فرمانده عملیات جبهه النصره را در منطقه شرق سوریه برعهده داشت با بیان اینکه سنی‌های سوریه هیچ ترسی از داعشی‌ها ندارند، افزود: باراک اوباما هواپیماها و سربازان خود را زمانی که مسیحیان موصل با خطر رو به رو شدند به عراق فرستاد اما زمانی که سنی‌های شرق سوریه توسط داعش به قتل می‌رسیدند، هیچ اقدامی نکرد.

قحطانی با اشاره به جنایات داعش در منطقه افزود: داعشی‌ها مردان را مقابل زن و فرزند خود اعدام می‌کنند. آن‌ها باید خود را جای خانواده‌های کشته شدگان بگذارند تا متوجه زجر آنان شوند. تاریخ همه چیز را ثبت خواهد کرد و امت کسانی را که در جنایات رخ داده شریک هستند و مقابل ریخته شدن خون سنی‌های سوریه سکوت می‌کنند، نفرین خواهند کرد.

قحطانی فتوای مفتی‌ها مبنی بر کافر دانستن رهبران ارتش آزاد سوريه و سکوت و تردید این مفتی‌ها نسبت به مهدور الدم دانستن داعشی‌ها را به شدت محکوم کرد. قحطانی در صفحه توییتر خود خطاب به طرفداران خود گفت: باید آنچه را که موجب رضایت خداوند است و شما را از عذاب دنیا و آخرت نجات می‌دهد انتخاب کنید با خداوند باشید تا او نیز با شما باشد. عدالت و انصاف در حق مردم شام از واجبات بوده و حمایت از آنان در راس هر چیزی است.

قحطانی ضمن انتقاد شدید از عملکرد ابوبکر البغدادی قرار دادن تمام گروه‌های افراطی را در یک صف رد کرده و افزود: ظلم است اگر گروه جنایتکار بغدادی را به منزله کسی که حامی و مدافع مردم شام است بدانیم چرا که جنایات داعشی‌ها و قتل سنی‌های شام و به خواری کشاندن مردم توسط آنان بر همگان آشکار است.

1260 نمایش

نظر دادن