تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 شهریور 1393 ساعت 19:40

توقف پروازهای فرودگاه مهرآباد از ساعت 24 تا 5 صبح

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت تامین رفاه حال ساکنان مجاور فرودگاه مهرآباد از توقف پروازهای این فرودگاه از ساعت 24 تا 5 صبح طی دو ماه آینده خبر داد.

عباس آخوندي كه پيش از ظهر امروز (يكشنبه) در مراسم افتتاح اپرون شرقي (پاركينگ هواپيما) و تاكسي وي فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، ا‌ظهار داشت: قرار است كه تمام پروازهاي هوايي در فرودگاه مهرآباد از ساعت 24 تا 5 صبح متوقف شود و مقدمات انجام اين كار در حال آماده سازي است.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري توضيح داد: انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه هاي ديگر به اين سادگي نيست و حرف هايي كه در اين زمينه گفته مي شود زمان بر است.

وزير راه و شهرسازي افزود: بيشتر كشورها در فرودگاه هايي كه در داخل شهرهاي بزرگ هستند زمان نشست و برخاست هواپيماها را ساماندهي مي كنند و اين روش امروز در بسياري از شهرهاي بزرگ جهان انجام مي شود.

وي گفت: فرودگاه امام(ره) براي پذيرش همه پروازهاي مهرآباد ظرفيت ندارد و هم اكنون سالانه تنها پنج ميليون مسافر از فرودگاه حضرت امام خميني(ره) جا به جا مي شوند.

وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: پروژه اپرون شرقي فرودگاه مهرآباد امروز به بهره برداري رسيد و ما تلاش مي كنيم طي سه ماه آينده نيز پروژه اپرون غربي مهرآباد به بهره برداري برسد.

وي در بخش ديگري از سخنانش در خصوص افزايش ناوگان هوايي كشور يادآور شد: بخش خصوصي اجازه دارد از محل صندوق توسعه ملي براي توسعه ناوگان حمل و نقل هوايي كشور سرمايه گذاري كند و هر سرمايه گذاري كه تمايل دارد مي تواند طرح خود را در اين زمينه ارايه دهد، ضمن اينكه در مدت اخير 10 فروند هواپيما نيز به ناوگان هوايي كشور اضافه شده است.

گفتنی است وزير راه و شهرسازي امروز با حضور در اپرون شرقي فرودگاه مهرآباد به طور رسمي آن را افتتاح كرد.

787 نمایش

نظر دادن