تاریخ انتشار: دوشنبه, 27 مرداد 1393 ساعت 15:44

سدهای پایتخت فقط 30 روز دیگر آب دارد

مدیرعامل آبفای استان تهران با اعلام اینکه سدهای تامین کننده آب تهران به ویژه لار و لتیان فقط تا پایان تابستان آب دارند، گفت: مردم از مصارف غیرضروری آب اجتناب کنند.

مهر: محمد پرورش با اعلام کاهش منابع آبی سدهای تامین کننده آب تهران به ویژه لار و لتیان از مشترکان تهرانی خواست حداقل 20 درصد صرفه جوئی در مصرف آب را رعایت کنند. مدیرعامل آب و فاضلاب تهران افزود: ذخیره سدهای تامین کننده آب تهران فقط تا پایان تابستان آب دارند. پرورش از شهروندان خواست از آب آشامیدنی برای شستشوی غیرضروری مانند شستن حیاط و ماشین استفاده نکنند و صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

پرورش گفت: در صورتی که بارش مناسب در پاییز نداشته باشیم مشکل کم آبی در پاییز بیشتر از تابستان خواهد بود؛ بنابراین مشترکان تلاش کنند منابع آبی را هدر ندهند. وی افزود: حدود 92 درصد مشترکان تهرانی را مشترکان خانگی تشکیل می دهند و بقیه اداری، تجاری، نظامی و سایر مشترکان هستند. این مقام مسئول در آبفای استان تهران از وارد مدار شدن تصفیه خانه هفتم تهران در نیمه اول مهر خبر داد و افزود: با بهره برداری از مرحله نخست این تصفیه خانه 2.5 مترمکعب آب بر ثانیه از نیمه دوم مهر تامین خواهد شد.

پرورش گفت: یک خط انتقال آب نیز از غرب به شرق تهران با ظرفیت نیم مترمکعب (500 لیتر بر ثانیه) در حال احداث است که سرجمع 2 مترمکعب بر ثانیه ظرفیت تامین آب آشامیدنی برای شرق تهران ایجاد می شود تا مشترکان با کمبود آب مواجه نشوند.

1158 نمایش

نظر دادن