تاریخ انتشار: دوشنبه, 27 مرداد 1393 ساعت 12:13

یک دلواپس: ما بلرزیم؟! آنقدر آدم‌ها را به جهنم برده‌ایم!

وی با گفتن اینکه «ما بلرزیم؟! ما به جهنم برویم؟ً آنقدر آدم‌ها را به جهنم برده‌ایم!» باز هم به گفته حاشیه‌ساز روحانی تاخت. مجری اما از او خواست که به دلیل زمان بندی به سخنانش خاتمه دهد که اینجا شیخ صریح‌اللهجه اصولگرایان به او اینگونه پاسخ داد که من نباید به همدان می‌آمدم!

به گزارش آخرین به نقل از انصاف نیوز، روزنامه ی محلی همدان پیام در گزارشی از جلسه ی تعدادی از دلواپسان در همدان نوشت: تالار معلم همدان با شربت کم‌قند و گرم و کپی چند برگ از برداشت‌های خبری سخنان رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد و فرم نظرسنجی در کنار پاسخ به سخنان رئیس دولت با اشاره به مواضع رهبری میزبان منتقدان تند دولت بود.

دل‌نگران‌ها روز گذشته با دل پر از «به جهنم!» روحانی همدان را مکان برپایی یکی دیگر از همایش‌های سلسله‌وار خود قرار دادند که پس از توافق ژنو پا به آن گذاشته شد. پیش‌بینی می‌شد که از ابتدای این نشست سمت و سوی سخنان به اظهارات 3 روز پیش رئیس‌جمهور در جمع سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور برگردد. این را می‌شد از دست‌نوشته‌های برخی از شرکت‌کنندگان برداشت کرد که روی یکی از آنها خطاب به روحانی اینگونه نوشته شده بود که: «آقای روحانی کشتار امروز غزه حاصل 60 سال مذاکره است».

پخش کلیپ که به رسم همایش‌های دولتی بدل شده در این همایش هم اجرا شد و پس از آن حجت‌الاسلام رستمی رئیس حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بوعلی برپایی همایش فصلی دل‌نگران‌ها درهمدان را نوعی پاسخگویی به دغدغه‌های رئیس‌جمور دانست؛ چراکه به گفته وی شخص روحانی همواره تأکید بر نقدپذیری و شنیدن نقد داشته است.

در ردیف اول تالار معلم همانطور که در اطلاعیه‌ها اعلام شده بود سخنرانان رسمی یعنی حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و مؤتلفه اسلامی، محمدجواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مشهد در مجلس و مجتبی شاکری عضو جبهه ایثارگران و شورای شهر تهران دیده می‌شدند و در کنار آنها چهره‌های استانی از جمله ابراهیم کارخانه‌ای نماینده همدان و فامنین در مجلس، حسن قهرمانی مطلق فرماندار سابق همدان، عباس حسنی‌محتشم مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش استان و حجت‌الاسلام آزادیخواه ریاست سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان و حسینی مجد امام‌جمعه اسدآباد نشسته بودند هرچند که از مسئولان دولت کسی در این همایش دیده نمی‌شد اما رضا غلامی خجسته و حجت‌الاسلام موسوی از اعضای شورای شهر همدان حضور داشتند.

پس از استقرار سخنرانان رسمی پشت میز سخنرانی، مشخص شد که مدیریت جلسه به صورت سؤال و جوابی خواهد بود. شیوه‌ای که بارها در خلال مراسم با انتقاد شیخ جعفر شجونی روبه‌رو شد. او که مشخص شد با توپ پری ازسخنان رئیس‌جمهور به استان آمده گرم بودن سالن همایش را بهانه این سخن قرار داد که «گرم هست اما از جهنم بهتر است!». او در هنگام معرفی خود از سوی مجری مراسم این را هم به سوابق خود اضافه کرد که «جهنمی هم هستم!». او بارها نیز قصد موضع‌گیری این جمله رئیس‌جمهور را داشت که هر بار با "ان‌شاءا... وقتی دیگر" مجری مراسم روبه‌رو شد. طبیعی هم بود؛ چراکه گذشته شیخ اصولگرای همایش نشان داده که وی ید طولایی در اتخاذ مواضع تند و بیان جملات اعتراضی به دولت‌های مختلف دارد. همین یکی، دو ماه پیش بود که شجونی در گفتگو با روزنامه‌ای گفته بود، روحانی کنار بکشد تا رئیس‌جمهور انتخاب کنیم! این همایش علی‌رغم آنکه موضوعش پرداخت به دغدغه‌های فرهنگی تعیین شده بود اما نوع میهمانان و سخنرانان از همان ابتدا این نکته را تأیید می‌کرد که مسائل دیگری از جمله مذاکرات هسته‌ای هم در بین سخنان مطرح شود.

یک چهره اما علی‌رغم اعلام قبلی اطلاعیه‌ همایش در جمع سخنرانان دیده نمی‌شد و آن حجت‌الاسلام نبویان بود که پیش از این هم از زمزمه‌هایی بر نیامدنش به استان شنیده شده بود. غیبت وی شاید مؤید گفته‌های فلاحی باشد که فشار آوردندو او را از جمع سخنرانان حذف کردند. این را شجونی هم تأیید کرد و در خلال گفته‌هایش و البته همان ابتدا به آن تازید و گفت: متأسفم که نگذاشتند نبویان به این همایش بیاید شیخ اصولگرا گفت که این را از طریق پیامک فهمیده است و در اعتراض به حذف این سخنران با لحنی تند اظهار داشت: ساواک هم این کار را نمی‌کرد اول می‌گذاشت سخنرانی کنیم بعد دستگیرمان می‌کردند. پس از این نوبت به طرح موضوع جلسه شد. موضوعی که با قالیباف و اقدام خبرساز او در شهرداری تهران ارتباط داشت. اقدامی که در کلام مجری و شاکری عضو شورای شهر تهران به عنوان طرح تکریم بانوان عنوان شد. شاکری در خصوص چرایی اجرای این طرح در شهرداری تهران اینچنین گفت که جداسازی محیط کار بانوان تأییدی بوده که مقام معظم رهبری در سال 83 بااعضای شورا داشته‌اند و پس ازآن هم شورای انقلاب فرهنگی آن را مصوب کرده است. این عضو شورای شهر تهران ادامه داد که قالیباف مصوبه جدیدی در این‌باره نداشته و فقط دستور به اجرای آن داشته که با واکنش سیاسی روبه‌رو شد. نوبت به شیخ اصولگرای همایش رسید و در مورد این سؤال از او پرسیده شد جعفر شجونی با بیان این جمله که «من در زمان جوانی 3 ساعت سخنرانی می‌کردم به مدیریت همایش انتقادی دیگر وارد کرد و سپس به بهانه قرار دادن این سؤال به دولت و اعتدال انتقاد وارد کرد. او گفت که با همین اعتدال ابوموسی اشعری بودکه علی(ع) را خانه‌نشین کرد. این اعتدال نیست که جنایتکاران سال 88 در داخل دولت حضور یابند.

وی با گفتن اینکه «ما بلرزیم؟! ما به جهنم برویم؟ً آنقدر آدم‌ها را به جهنم برده‌ایم!» باز هم به گفته حاشیه‌ساز روحانی تاخت. مجری اما از او خواست که به دلیل زمان بندی به سخنانش خاتمه دهد که اینجا شیخ صریح‌اللهجه اصولگرایان به او اینگونه پاسخ داد که من نباید به همدان می‌آمدم!

نوبت به کریمی قدوسی نماینده خبرساز پایداری‌ها در مجلس رسید که هر چند وقت یک بار با رو کردن سخنی از یک محفل خصوصی سیاسی، نظرها را به خود جلب میکند. او هم از جدی بودن دغدغه‌های رهبری سخن گفت و با نقل قولی از آیت‌ا... یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت که «مقام معظم رهبری در پاسخ به درخواست و به اصرار آیت‌ا... یزدی برای صدور حکم حکومتی برای مسائل فرهنگی گفته‌اند از اینکه حکم ایشان نشنیده گرفته بشود می‌ترسند!»

اما این نماینده هم از کنار سخن روحانی بی‌موضع نگذشت و با اشاره به رشادت‌های دوران جنگ اینگونه گفت که «اینها می‌ترسند؟! اینها می‌لرزند؟! بله آنجایی که بوی خیانت در حفظ خون شهدا می‌یبنند می‌لرزند». این جمله وی با تکبیر حضار همراه شد.

او سپس گفت که عده ای به دنبال تئوریزه کردن طرح تسلیم و سازش در جامعه‌اند. او مقاله ظریف در لوموند فرانسه را نوعی التماس به غرب عنوان کرد.

مجری مراسم که قصد هدایت همایش بر اساس برنامه‌ریزی‌ها را داشت باز هم با سؤال فرهنگی از شاکری سرانجام طرح به اصطلاح تکریم بانوان در شهرداری تهران را از وی پرسید که شاکری اینگونه جواب داد: مسال فرهنگی نیازی به لشکرکشی ندارد و آدم مؤثر می‌خواهد. او وضعیت مسائل فرهنگی در استان‌ها را مطلوب ندانست و خواستار ادامه همایش‌هایی از این دست شد. وی البته از شهردار تهران هم دفاع کرد و با بیان اینکه نباید بگذاریم مسئولی که مدیریت جهادی را مطرح کرد اینگونه سنگ‌باران شود.

باز هم نوبت سخنرانی شجونی شد و چهره حضار و حتی میهمانان کنار دست وی هم نشان می‌داد که منتظر اظهاراتی متفاوت و البته به زعم آنها شیرین از زبان این شیخ صریح‌اللهجه اصولگرایانند، از شیخ شجونی پرسیده شد که چرا عده‌ای دلواپسان را متوهم می‌پندارند؟ این سؤال انگار جرقه‌ای بود تا آتش نهفته در زبان شجونی را شعله‌ور کند. او در پاسخ با لحنی تند از ماجرای سخنرانی هاشم آغاجری در تالار معلم یادآوری کرد و گفت که روزی عده‌ای برای حرف‌های یک جنایتکار مرتد در این سالن کف و سوت زدند. هرچند که این گفته وی با اعتراض پس از مراسم یکی از حضار روبه‌رو شود و وی گفت که مردم همدان در هنگام سخنرانی آغاجری به وی صندلی پرتاب کرده‌اند!

شجونی سخنان خود را با حمله لفظی به جماران‌نشینان ادامه داد و گفت: جمارانی که در آن امام نیست دیگر سایت می‌خواهد چکار؟! اینها امام(ره) را به زانو درآوردند و ایجاد انشعاب کردند. او سپس بی‌مقدمه‌چینی و با تأکید بیان داشت که «اصلاح‌طلب‌ها مرتداند و هیچ عقیده‌ای به قیام امام(ره) و شهدا ندارند.» او همچنین گفت که یک نفر از اصلاح‌طلب‌ها را شیعه و مسلمان نمی‌داند.

در این هنگام سروصدایی از ردیف دوم حاضران در همایش بلند شد که دست‌اندرکاران مراسم سعی در کنترل وی و آرام کردن او داشتند. وی پسر یکی از مقامات سابق نظامیان استان بود که اتفاقاً به حمایت از اصولگرایان شهرت دارد. شجونی که متوجه این اعتراض شده بود سخنان خود را باز هم ادامه داد و گفت: امام(ره) اگر بودند کلک اصلاح‌طلب‌ها را کنده بودند. او گفت که این عناصر اکنون در دولت رخنه کرده‌اند. شجونی با تأکید گفت که اگر بی‌جهت دلواپس بوده خدا او را لعنت کند.

وی گفت که این دولت را به آن صورت نماینده جمهوری اسلامی نمی‌داند و دلیل هم برای این گفته خود دارد. وی از ممانعت برخی استانداران در استان‌ها برای برپایی همایش‌ها سخن گفت و در کلامی هشداری اظهار داشت: یک عده استاندار و فرماندار به ما اشکال می‌گیرند!

در ادامه مجری با توجه به ادامه اعتراضات فردی که در ردیف دوم بود به او گفت که سؤالش را مطرح خواهد کرد. شجونی که این اعتراض را دید گفت که ما دردمندیم و دلواپس یعنی دردمند. وی باز هم به استانداران تاخت و گفت که فلان استاندار نمی‌تواند جلوی سخنرانی ما را بگیرد و عمامه‌ به سرها را کنترل کند این گفته با تکبیر حضار همراه بود.

شجونی در ادامه با یادداشتی که از سوی برگزارکنندگان مراسم گرفت به اصلاح سخن خود در مورد ارتداد اصلاح‌طلبان پرداخت و اینگونه این سخن را جمع کرد که: «من وقتی می‌گویم اصلاح‌طلب فلان جوان را نمی‌گویم من مثل آغاجری را مرتد می‌گویم یا اکبر گُله (اشاره به اکبر گنجی) و یا عبدالکریم سروش .

شجونی در ادامه گفت که حتی شخص وی نیز یک اصلاح‌طلب است.

این اظهارات شجونی اما نتوانست مجری مراسم را در اصلاح سخنان او راضی کند و او با بیان اینکه «منظور ایشان در مورد کلمه ارتداد کسانی بودند که فرار کردند و اسلام را زیر سؤال برده‌اند» در پی اقناع معترض و حضار برآمد.

ادامه این همایش هرچند که سؤال مجری این بود که «منتقدان دلواپسان می‌گویند پس آن 8 سال کجا بودید؟» اما سخنرانان هر یک مسائلی دیگر را بازگو کردند به طوری که قدوسی مسأله‌ امر به معروف در شرایط حاضر را برای حفظ حکومت اسلامی دانست و گفت: این مسأله نباید محدود به حجاب شود.

او سپس مذاکرات هسته‌ای و سیاست برد- برد دولت را پیش کشید و گفت: وقتی یک طرف جمهوری اسلامی است طرف دیگر شیطان است و برد- برد یعنی چه؟ او در مطالبی که به ناگفته‌ها شبیه بود هدف رئیس‌جمهور از مذاکرات هسته‌ای را رسیدن به توافق نهایی و دست دادن پشت میز مذاکره در نیویورک با اوباما دانست و گفت که رئیس‌جمهور با این پیش‌بینی خواهان عادی شدن رابطه با آمریکاست.

وی ادامه داد موقعی که می‌گویند خزانه خالی است یعنی تئوریزه کردن تسلیم و سازش. او گفت با این نکته‌هاست که می‌ترسیم و می‌لرزیم!

نماینده مردم مشهد که عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است در بیان ناگفته‌هایی از عصبانیت روحانی در 2 جلسه خاص خبر داد و گفت که رئیس‌جمهور در این جلسه‌ها از اینکه جنگ غزه به راه افتاده عصبانی شده و گفته این جنگ به مذاکرات ضربه وارد کرده است!

وی در ادعایی راهبرد جدید را تغییر سیاست‌ خارجی و جانشین کردن واژه کدخدا به جای شیطان بزرگ، افزایش مطالبات اجتماعی و ایجاد رخنه در حوزه اقوام و سوم هم ایجاد رخنه در مسائل فرهنگی در تمام زمینه‌ها عنوان کرد. کریمی قدوسی تأکید کرد که گفته‌هایش با مستنداتی که در کمیسیون امنیت وجود دارد همراه است. او رخنه چهارم را رخنه سیاسی دانست و گفت که بازگشت و تطهیر کسانی که سران فتنه می خواند با مدیریت روحانی است.

او گفت که برای این منظور یک اتاق فکر 3 ضلعی تشکیل شده است.

او اما از افزایش قدرت ایران در منطقه سخن گفت و از عملیاتی شدن رهنمود رهبری در مورد مسلح کردن کرانه باختری. کریمی قدوسی گفت که تک‌تیرانداز‌ها اکنون در کرانه باختری مستقرند و حتی چند سرباز اسرائیلی را هم کشته‌اند.

اما ناگفته‌های قدوسی به همین جا ختم نشد. وی به سفر اخیر محمدجواد ظریف به عمان اشاره کرد و گفت که این سفر برای دیدار با آمریکایی‌ها و توافق بر سر فردو بوده است. به گفته او وزیر امور خارجه در این سفر قبول کرده است که سایت فردو یک سایت تحقیقاتی باشد و آب سنگین اراک هم با خرج آمریکایی‌ها به آب سبک تبدیل شود!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس سخنان خود را اینگونه ادامه داد که توافق شده که تعداد دستگاهی هم که در نطنز کار می‌کند در همین سطح باقی بماند و تا 5 سال افزایش نباید و بازرسیها هم همچنان ادامه یابد. مهمترین بخش سخنان او اینجا بود که پیشنهاد بر سر 190 هزار سو خبری داد. نماینده مشهد در این‌باره گفت که پیشنهاد ما یعنی 190 هزار سو پس از 5 سال دنبال کنیم که البته طرف غربی این را هم قبول نکرده و گفته پس از 5 سال هم به شرط و شروطی این حق را به ایران خواهد داد که آژانس ماهیت صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌آیران را تأیید و تولید سوخت در داخل توجیه اقتصادی داشته باشد.

او گفت که ظاهراً این توافق آخر است که قرار است امضا شود. کریمی قدوسی البته این را هم گفت که اگر رهبر انقلاب بر این توافق صحه بگذارند هم گروه‌های وی نیز حرفی نخواهند داشت ولی چنین چیزی در فرمایشات ایشان در دیدار سفرا دیده نشده است.

با این جمله قدوسی سخنان او تمام شد و مجری با بیان اینکه معیار خودی و غیرخودی‌ها سخنان رهبری است سعی بر تصحیح برداشت حضار از گفته‌های سخنرانان داشت.

در پایان این همایش لوح تقدیری از سوی شورای هماهنگی اصولگرایان استان همدان که توسط حجت‌الاسلام حسینی‌مجد امام‌جمعه اسدآباد قرائت شد به قالیباف اهدا شد و از اقدام وی در طرح تکریم بانوان تقدیر به عمل آمد.

در این پیام تقدیر این اقدام شهردار تهران ارزشمند و انقلابی عنوان شد و پیشروانه دانسته شد.

شورای هماهنگی در ادامه این پیام از دیگر نهادها خواست از این اقدام ارزشمند و انقلابی تبعیت کنند. مجری مراسم هم از شهرداری همدان خواست که اجرای این طرح را در دستور کار قرار دهد.

این پایان همایش دلواپسان و دل‌نگران‌ها در استان بود بدون آنکه نشست خبری در آن برگزار شود. دلواپسان گفتند که در ماه‌های آینده هم این جلسات را ادامه خواهند داد.

1019 نمایش

نظر دادن