تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 مرداد 1393 ساعت 09:12

راه‎اندازی جنبش اینترنتی «خندیدن» زنان! +تصاویر

در پاسخ به اظهارات معاون نخست وزیر ترکیه که طی سخنرانی در مورد «فساد اخلاقی» در ترکیه گفته بود زنان نباید در ملاعام بخندند، هزاران نفر از زنان ترکیه با انتشار تصاویر خندیدن خود در اینترنت، این مقام ارشد ترک را به سخره گرفتند.
به گزارش آخرین نیوز، بولنت آرینک در این سخنرانی که در روز عیدفطر انجام شد، از مصرف گرایی و استفاده بیش از حد از تلفن همراه نیز انتقاد کرد.

معاون اردوغان خواستار نجابت زنان و مردان شد و تلویزیون و رسانه ها را عامل تبدیل جوانان ترکیه به «معتادان جنسی» دانست.

آرنیک گفت: مرد نباید زن باره باشد، مرد باید متعهد به زن خود باشد و فرزندان خود را دوست داشته باشد. زن باید بداند چه چیزی حرام و چه چیزی حرام نیست. زنان نباید در ملا عام بخندند .

وی در بخش دیگری گفت: آن دسته از دخترانمان که با نگاه ما صورتشان سرخ می شد و سرشان را به پایین می انداختند و به سوی دیگری نگاه می کردند کجا هستند؟

 

 به گزارش سیتنا، در همین حال، رسانه‎های ترکیه نوشتند: سخنرانی معاون نخست وزیر ترکیه و درخواست او برای عدم خندیدن زنان در ملا عام باعث واکنش منفی در رسانه های اجتماعی شد.

 بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار عکس در این رابطه در رسانه های اجتماعی منتشر شده است.

 

 معاون نخست وزیر ترکیه در واکنش به این جنجال ها گفت: برخی با تکه تکه کردن سخنانم، شروع به انتقاد کرده اند. این ادعایی بی پایه و زشت است.

وی افزود: کسانی که به تمام سخنانم گوش کرده باشند، متوجه سخنانم خواهند شد.

معاون اردوغان اضافه کرد: اگر من فقط گفته بودم زنان نباید بخندند، خب این حرف عاقلانه ای نبوده است. اما سخنان من بیشتر در مورد اخلاق بود.

1385 نمایش

نظر دادن