تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 تیر 1393 ساعت 13:40

پشت پرده خلافت بازی داعش و النصره +عکس

اعلام دولت های داعش و جبهه النصره در مرزهای عراق و سوریه و ترکیه توطئه ای برای تجزیه منطقه است، در این طرح کشورهای منطقه بر اساس نژادها و مذهبها به کشورهای کوچکتری تقسیم می شوند تا درگیری بی پایان میان آنها، خطر را از سرزمین های اشغالی دور کند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از شبکه خبر، بعد از اقدام داعش به اعلام تشکیل دولت خود در عراق و شام هم اکنون جبهه النصره نیز تلاش می کند دولت خود را در مرزهای سوریه و ترکیه اعلام کند.بنابراین دولت داعش توطئه ای برای تقسیم عراق و دولت جبهه النصره توطئه دیگری برای تقسیم سوریه است و شاید هم توطئه های دیگری برای تقسیم کشورهای دیگری در منطقه در آینده وجود داشته باشد.

طرح تقسیم و تجزیه منطقه هیچگاه از سیاستهای آمریکا به دور نمانده است و با اشغال عراق اجرای این طرح آمریکایی کلید خورد. اما جنگ در سوریه بخش مهم این طرح است. از سوی دیگر هماهنگی سه جانبه بین مسئولان داعشی - اسرائیلی - آمریکایی با هدف تقسیم منطقه به کشورهای کوچک و ضعیف صورت می گیرد تا رژیم صهیونیستی قویترین قدرت در منطقه باشد. اما آیا این طرحهای شیطانی برای تقسیم منطقه با موفقیت اجرا خواهد شد؟  چوسودوفسکی نویسنده آمریکایی می گوید: افراد مسلح داعش و جبهه النصره در واقع سربازان آمریکایی و نیروهای زمینی کشورهای غربی برای اجرای اهداف آنها هستند.

نیروهای داعش

از سوی دیگر برخی منابع سوری فاش کردند: فعالیتها و هماهنگی های میدانی جبهه النصره در سوریه برای اعلام دولت شام به فرماندهی جبهه النصره در روز عید فطر، به شدت افزایش یافته است. نیروهای جبهه النصره در حال آماده سازی رسانه ای برای اعلام دولت خود به ریاست محمد الجولانی هستند. 

برخی منابع می گویند این تحرکات جبهه النصره ناشی از هماهنگی های صورت گرفته بین محمد الجولانی و ایمن الظواهری رئیس گروه القاعده است. منابع وابسته به جبهه النصره هماهنگی های ایجاد شده را بین محمد الجولانی و ایمن الظواهری و آنچه علمای ربانی نامیده اند توصیف کردند.

نیروهای داعش

بر اساس اطلاعات رسیده منطقه ای که برای اعلام دولت جبهه النصره در نظر گرفته شده است منطقه مرزی سوریه و ترکیه واقع در در حومه حلب و حومه ادلب خواهد بود. جبهه النصره نیروهای نظامی را که در این منطقه استقرار داشتند از منطقه مورد نظر خارج کرده و به جای آن کمیته های متعددی از دادگاههای حقوقی و شوراها و ادارات مالی و غیره در این منطقه ایجاد کرده است.

این در حالی است که گروه تروریستی داعش دولت خود را در بیست و نهم ژوئن گذشته در مناطقی از عراق و سوریه با عنوان دولت خلافت اسلامی اعلام کرده است.

نیروهای داعش

ناظران سیاسی براین باورند که این توطئه طرحی برای تجزیه منطقه و کشورهای عربی و ایجاد نقشه ژئوسیاسی جدیدی است که آمریکا در حال ترسیم آن است؛ نقشه جغرافیایی که منافع بلند مدت آمریکا و اسرائیل را تامین کند.

3420 نمایش

نظر دادن