تاریخ انتشار: شنبه, 21 تیر 1393 ساعت 13:00

واکنش منتجب‌نیا به اظهارات مصباح‌یزدی: می‌خواهيد پرونده‌تان را رو کنم

دولت حسن روحاني در آستانه ورود به يک سالگي است و آيت الله محمد تقي مصباح يزدي از اصلي ترين منتقدان اين کابينه بشمار مي رود.

http://www.aryanews.com/Uploads/NewsPics/20140712120900532.jpg به گزارش آخرین نیوز به نقل از آريا، آيت الله مصباح در انتقاداتش چندين بار شخص رييس جمهور را خطاب قرار داده و سخنان تندي عليه او مطرح کرده است.

حالا در جديدترين واکنش رسول منتجب نيا، قائم مقام دبيرکل حزب اعتماد ملي در جمع برخي از اصلاح‌طلبان به اظهارات ليدر جبهه پايداري واکنش نشان داده است.

وي گفته است: «سوابق انقلابي رئيس‌جمهور منتخب که مشخص است، اما مي‌خواهيد من بگويم که شما چند سفر انگليس و آمريکا رفته‌ايد و با چه افرادي جلسه داشته‌ايد؟ مي‌خواهيد پرونده‌تان را بگويم چيست؟»

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينکه "اين افراد به جاي آنکه کفاره دهن‌کجي به امام(ره) و مردم را بدهند، اکنون دلواپس شده‌اند"، تصريح کرد:«برخي افراد، دلواپس پول و رانت‌هاي چند هزار ميلياردي هستند که از دست داده‌اند.»

منتجب‌نيا با بيان اينکه "دولت روحاني با حمايت تشکيلاتي اصلاح‌طلبان و پشتيباني ويژه هاشمي رفسنجاني و سيدمحمد خاتمي به قدرت رسيد"، گفت:«ما اصلاح‌طلبان بايد با تمام قوا از اين دولت حمايت کنيم. از همان ابتدا هم گفته بوديم به دنبال سهم‌خواهي از اين دولت نيستيم و تنها انتظار ما اين است که رئيس‌جمهور به وعده‌هاي خود جامه عمل بپوشاند.»
وي با اشاره به ديدار اخير رئيس‌جمهور و جمعي از اصلاح‌طلبان که چند روز قبل همراه با مراسم افطار به ميزباني حسن روحاني برگزار شد، گفت:« روحاني به ما گفت که "تا پاي جان براي تحقق بخشيدن به آنچه به مردم وعده داده بودم، مي‌ايستم".»

http://vista.ir/include/articles/images/f86ffbf6e9bc60081ed420e49e7a8000.jpgمنتجب‌نيا خطاب به رئيس‌جمهور ادامه داد: وعده‌هاي شما محقق نمي‌شود مگر آنکه همراهان شما، همراهان فکري شما هم باشند. چرا کساني را که با دولت گذشته بودند و شما را قبول ندارند، تحمل مي‌کنيد؟ دولت گذشته بر دروغ، اختلاس و تهمت پايه‌گذاري شده بود. مسئوليت‌هاي کليدي را به آنها ندهيد.»

اما اين سخنان منتجب نيا در واکنش به منتقدان حسن روحاني و آن بخش از سخنان مصباح يزدي است که گفته بود:« برخي از افراد عمامه به سر که داراي مسئوليت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابي و نگراني علما از وضع دين و فرهنگ و تجمع روحانيت در فيضيه، آن‌ها را کساني معرفي مي‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم مي‌کنند. بايد از وي پرسيد مگر خود تو دينت را از کجا ياد گرفته‌اي؟ از فيضيه يا از انگلستان؟»

اين سخنان آيت الله مصباح در واکنش به اظهارات رييس جمهور مطرح شد. حسن روحاني در سخناني که در واقع پاسخي بود به اظهارات سيد احمد خاتمي خطيب نمازجمعه تهران گفته بود :« بعضي بيکار هستند و دچار توهمات مي‌شوند،عده‌اي مدام غصه دين و آخرت مردم را مي‌خوردند در حالي که نه مي‌داند،‌ دين چيست و نه آخرت. اما هميشه قصه آخرت را مي خورند».

آيت الله مصباح يزدي در واکنش به اين سخنان  رييس جمهور گفته بود:« آيا اين عده فکر مي‌کنند مردم نمي‌فهمند و سرشان نمي‌شود؟ آيا فکر مي‌کنند با تعارف‌هاي توخالي و استفاده دائم از لفظ مقام معظم رهبري، در حاليکه عملشان بر خلاف صريح فرمايشات رهبري است، مي‌توانند مردم را فريب دهند؟»

1426 نمایش

نظر دادن