تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 خرداد 1393 ساعت 19:55

یک سال و نیم حبس برای صادق زیباکلام

صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران به یکسال و نیم حبس محکوم شد.

صادق زیبا کلام با اعلام این خبر به خبرنگار پیام نو گفت: پس از توافق ژنو و شدت گرفتن حملات دلواپسان به این توافق من ۲ نامه خطاب به آقایان حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان و حمید رسایی نوشتم.

وی افزود: بنده در نامه ام خطاب به آقای شریعتمداری نوشتم که اساسا پرونده هسته ای ایران چه دستاوردهای اقتصادی برای کشور داشته است. آقای شریعتمداری در پاسخ به این نامه  مسایلی را مطرح کردند از جمله اینکه  گفتند آقای زیبا کلام چرا شما از متهمان پرونده معروف به فساد ۳ هزار میلیارد تومانی دفاع می کنید. من در نامه دوم خطاب به آقای شریتعمداری گفتم از شما انتظار داشتم پاسخ سوال من را بدهید وبگویید پرونده هسته ای چه دستاورد اقتصادی برای کشور داشته است اما شما پاسخ من را ندادید. من به آقای شریعتمداری گفتم که من از متهمان و موضوع اختلاس دفاع نمی کنم. من از موضوع دیگری دفاع می کنم. پرسش من از مسئولان محاکمه کننده پرونده آقای امیر خسروی این است که دقیقا ایشان چه جرم وحشتناکی را مرتکب شده است که حکم آن اعدام است؟

استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار پیام نو ادامه داد: دادستان محترم انقلاب  این دونامه به آقای شریعتمداری را مصداق ۳ جرم دانسته است:

الف: فعالیت تبلیغی علیه نظام

ب: نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی

ج: توهین به قضات و مسئولان قضایی

زیبا کلام گفت: موارد الف و ب مربوط به  سوال من از آقای شریعتمداری و رسایی درباره دستاوردهای اقتصادی پرونده هسته ای برمی گردد و مورد ج به زیر سوال بردن  رای دادگاه آقای مه آفرید امیر خسروی  و اینکه به قضات و مسئولان قضایی توهین کردم.

زیبا کلام در پایان گفت: برای توهین به قضات و دستگاه قضایی به ۶ ماه حبس تعزیری و برای پرسش از حسین شریعتمداری به یکسال حبس محکوم شدم و به هر دو حکم اعتراض کردم.

2835 نمایش

نظر دادن