تاریخ انتشار: شنبه, 10 اسفند 1392 ساعت 14:30

روحانی با پیام صلح روی عرشه جماران

رئیس‌جمهوری از نیروی دریایی سپاه و ناو شکن جماران بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، روحانی بعد از بازدید از قسمت‌های مختلف این دو مجموعه با بیان اینکه «نیروهای مسلح کشور تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و اتکا به توانمندی خود به خوبی بازدارندگی را دربرابر قدرت‌های بیگانه به وجود آورده‌اند» توانمندی نیروی مسلح در یک کشور را برای دفاع از «صلح» دانست و گفت: امیدواریم صلح پایدار توسط توانمندی نیروهای مسلح برای ملت و کشور ما همیشه مستدام باشد.

روحانی با پیام صلح روی عرشه جماران

وی «پیام ایران به همه همسایگان و کشورهای جنوبی» را «پیام دوستی و صلح» دانست و گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران برای حراست از آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و برای آزادی کشتیرانی و رفت و آمد همه شناورهایی است که برای دنیا حامل انرژی هستند. بنابراین ما قصد تجاوز به هیچ کشوری نداریم و البته اجازه تجاوز را به هیچ کشوری هم نخواهیم داد. امیدواریم صلح و دوستی و ثبات در این منطقه بسیار حساس، همیشه برقرار باشد.

رئیس‌جمهوری همچنین در جمع فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی سپاه پاسداران ضمن تجلیل از مجاهدت‌ها و تلاش‌های دریادلان نیروی دریایی گفت: «برای حراست از حدود دو هزار کیلومتر مرز آبی در جنوب کشور، کار بزرگی باید انجام شود که امروز این وظیفه بردوش نیروهای دریایی ارتش و سپاه است.»

روحانی نخستین قدم در راستای حراست از مرزها را «اشراف اطلاعاتی به اوضاع منطقه تحت پوشش» دانست و گفت: اگر اشراف اطلاعاتی نداشته باشیم در برابر دشمن غافلگیر می‌شویم و کسی که بتواند سریع‌تر وارد عمل شود موفق‌تر خواهد بود.

وی برگزاری مانورها و رزمایش‌های گوناگون را در راستای حفظ آمادگی، اعلام موجودیت و توانمندی‌ها در برابر دشمنان دانست و تصریح کرد: ما باید در همه زمینه‌ها قدرت بازدارندگی برای رسیدن به صلح داشته باشیم و توان ما به گونه‌ای باشد که بتوانیم، تعادل قوا را در منطقه بوجود آوریم.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروز دولت فضایی را برای توسعه و در راستای رفاه مردم بوجود آورده است، گفت: توسعه و رفاه مطمئناً در کنار فضای امن امکان تحقق خواهد داشت و این وظیفه بر دوش نیروهای مسلح مردمی کشور است.  رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ملت متصل هستند و رابطه معنوی میان آنان برقرار است، گفت: این رابطه معنوی باعث ارتقای توانمندی‌های نیروهای مسلح ما شده است.

 

878 نمایش

نظر دادن