تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 آذر 1392 ساعت 17:22

استقلال سیاسی کشور، موتور قدرتمندی برای حرکت پرشتاب علمی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ‌ایران امروز استقلال کامل سیاسی دارد و این استقلال موتور قدرتمندی برای حرکت پرشتاب علمی کشور است که اگر این استقلال نبود قطعاً دانش هسته‌ای نداشتیم و اولین چیزی که از دست می‌رفت چرخه سوخت بود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت و موقعیت کاملاً استثنایی برای قرار گرفتن در یک جایگاه فاخر برخوردار است.

 
وی ادامه داد: این نظام هویت خود را در نگاه افول دینی برای برداشتن گام‌هایی در عرصه‌های مختلف می‌بیند و اسلام تنها راه موفقیت در عرصه‌های زندگی را پیشرفت در مراحل علمی می‌داند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دیدگاهی که در قرآن بیان شده این است که هرگامی بدون پشتوانه مستحکم برداشته شود، حتی با وجود انگیزه بالا مردود است زیرا ملاک صحت عمل، انتخاب راه براساس دانش و علم خواهد بود.
 
ابوترابی‌فرد گفت: علم ابزار حرکت و هدف نهایی بوده و هویت دینی ما با هویت علمی گره خورده است، واقعیت بدین گونه است که هرجا جوان ایرانی حضور داشته باشد گوی سبقت را از دیگران خواهد ربود، نمونه بارز این امر این است که جوانان ایرانی در اوج تحریم 19هزار سانتریفیوژ در کشور فراهم کردند درحالیکه برخی دانشمندان احتمال یک سانتریفیوژ را هم نمی‌دادند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جوانان ایرانی امکان پیشرفت سایت آب سنگین اراک را تا 70 درصد فراهم کردند.
 
وی تاکید کرد: امروز دنیا اذعان دارد ایران در مجموعه کلوپ موشکی جهان هم ‌راستا با 5 یا شش کشور مطرح قرار دارد.
 
ابوترابی‌فرد گفت: استقلال تمام‌عیار سیاسی که کشورمان دارد سرمایه‌ای است که حتی آمریکا هم  آن را در اختیار ندارد زیرا دنیا می‌داند که سیاستمداران آمریکایی به شدت تحت تأثیر صهیونیسم هستند.
 
وی ادامه داد: ‌ایران امروز استقلال کامل سیاسی دارد و این استقلال موتور قدرتمندی برای حرکت پرشتاب علمی کشور است که اگر این استقلال نبود قطعاً دانش هسته‌ای نداشتیم و اولین چیزی که از دست می‌رفت چرخه سوخت بود.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روزانه 700 میلیون دلار و سالانه بیش از 230 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی یا نفت و گاز تزریق می‌شود، معادل 4 میلیون بشکه نفت و گاز استخراج می‌کنیم و مصرف و صادرات نفتی ما حدود 3 میلیون بشکه است ولی برخی کشورها یک میلیون بشکه را نیز ندارند.
 
ابوترابی‌فرد با بیان این مطلب که هنوز در عرصه اقتصاد در حوزه نظام بودجه‌ریزی گام اول را می‌پیماییم گفت: اگر اینگونه بود تحریم نفت معنا نداشت و ما با عدم فروش نفت غرب را تحریم می‌کردیم.
 
وی گفت: مقام معظم رهبری کلیدی‌ترین راهبرد نظام را تولید علمی می‌داند و ما این ظرفیت را داریم. اساتید ما دانشگاه‌ها را به نهاد تولید علم تبدیل کرده‌اند.
 
ابوترابی‌فرد در پایان خاطر نشان کرد: از دلایلی که غرب خود را مجبور به نشستن پای میز مذاکره دانست این است که تحریم در حرکت علمی ما تأثیر گذاشت، امیدواریم فرصتی فراهم شود تا گروه‌های سیاسی متفاوت به هماهنگی برسند و برای پیشرفت کشور تلاش کنند مجلس نیز به جایگاه علم اعتقاد دارد و برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش می‌کند.

621 نمایش

نظر دادن